TREK Madone SLR 8 DISC 2018 Project One

Kategorie:

 

Trek Madone SLR 8 Disc

 

Mniej „garbata” względem poprzednika linia górnej rury czyni rower bardziej „męskim” w odbiorze. Kształty są ostre – rower wydaje się być skonstruowany z płaskiej sklejki. Właściwie żadna z rurek nie ma okrągłego lub zbliżonego do okrągłego przekroju. Trek nazywa ten kształt Kammtail Virtual Foil i jak mówią inżynierowie z Treka, jest on wynikiem badań w tunelu aerodynamicznym. Łezkowaty kształt profili jest odpowiedzią na najwyższe wymagania redukcji oporów powietrza. 

 

 

 

Trek Madone SLR 8 Disc

 

Tylny trójkąt dość szeroki z boku, realnie ma niewielką grubość – jest płaski, co pozwala szacować dużą sztywność tyłu w pionie, i budzić obawy o sztywność boczną. 

 

 

 

Trek Madone SLR 8 Disc

 

Trek Madone SLR 8 Disc

 

W Trek Madone SLR 8 Disc 2018 zmienia się konstrukcja rozdzielacza IsoSpeed. Obecnie rozdzielona i regulowana jest górna rura, której zakres tłumienia można dostosować do osobistych preferencji oraz rodzaju podłoża. 

 

 

 

Trek Madone SLR 8 Disc

 

Kształt główki ramy Trek Madone SLR 8 Disc 2018 idealnie dopasowany do kształtu widelca. Ukryte stery i brak klapek w główce ramy charakterystycznych dla poprzednika. Tutaj należy się pochwała projektantom – widać pracę jaka została wykonana nad tym elementem: spójność tych elementów tworzy naprawdę piękne linie. 

Trek w nowym Madone wprowadza geometrię H1.5, czyli ujednolica konstrukcję ramy. Nowy Madone nie jest już dostępny w dwóch wersjach H1 (wyścigowej) i H2 (przeznaczonej do bardziej rekreacyjnej jazdy), ale w jednej zunifikowanej H1.5. Użytkownik może manipulować wysokością kokpitu poprzez ilość podkładek montowanych pod mostkiem. 

 

 

 

 

Trek Madone 2018

 

W nowym Trek Madone SLR 8 Disc 2018 zrezygnowano z kierownicy zintegrowanej z mostkiem. Montaż kabli i pancerzy wewnątrz kierownicy, zintegrowanego z nią mostka oraz wewnątrz ramy do tej pory był zmorą mechaników. Madone był jednym z najbardziej nielubianych przez mechaników rowerem w peletonie. Obecne rozwiązanie powinno trochę ulżyć im w pracy. 

W tej chwili w Madone można dopasować długość, kąt pochylenia mostka (+/- 5 stopni) oraz rozmiar kierownicy znacznie łatwiej niż było to możliwe w poprzedniej wersji. 

 

 

 

Trek Madone SLR 8 Disc

 

Trek Madone SLR 8 Disc

 

Gładkie, opływowe linie kokpitu i specjalnie opracowany uchwyt na Garmina (na Garmina! Montaż naszego Wahoo wymagał odrobiny kombinacji)w systemie Blendr, który jednocześnie pozwala na montaż dedykowanego oświetlenia.

Będziemy sprawdzać jak zachowuje się ta przypominająca skrzydło kierownica. Czy jest odpowiednio sztywna, by nie dawać wrażeń gięcia podczas sprintów. 

 

 

 

Trek Madone SLR 8 Disc

 

Widelec nowej Madone jest przeciwieństwem tego z Pinarello Dogma. Trek przedstawia brutalne linie wyglądającego jak wystrugany z desek widelca, mającego jednak zadanie cięcia powietrza i przyjmowanie obciążeń podczas hamowania. 

Tutaj interesować nas będzie jak zachowuje się ten aerodynamiczny przód. Czy podczas hamowania rower nie pływa. Jaka tłumi drgania taka prosta konstrukcja. Czy rower pewnie prowadzi się w zakrętach i przy dużych prędkościach. 

 

 

 

 

 

Trek Madone SLR 8 Disc

 

Hamulce Dura-Ace flat mount – z całą pewnością są eleganckie. 

 

 

 

Trek Madone SLR 8 Disc

 

Tylny trójkąt i gładkie wykończenie przejścia sztywnych 12-milimetrowych osi. Znów spłaszczone bocznie rurki i proste elementy (dolne rury tylnego trójkąta delikatną falą rozszerzają się ku mufie suportu, jednak ukośne są proste jak spłaszczone strzały).

 

 

 

Trek Madone SLR 8 Disc

 

Czy nowy Trek Madone SLR 8 Disc da radę jeździć na 28-milimetrowych oponach? Tak. 

 

 

 

Specyfikacja według TREK

 

 

Rama

 

Włókno węglowe OCLV Serii 700, profil rur KVF (Kammtail Virtual Foil), regulowany rozdzielacz IsoSpeed Madone, maszt podsiodłowy z mikroregulacją, ukryte prowadzenie linek i kabli, centrum sterowania, precyzyjne umiejscowienie bidonu, aerodynamiczna prowadnica łańcucha Aero 3S, kompatybilność z czujnikiem DuoTrap S. 

 
 

Widelec 

Madone KVF w całości z włókna węglowego pod hamulce tarczowe, zwężana rura sterowa z włókna węglowego, haki z włókna węglowego, ukryte prowadzenie linek i kabli, hamulce tarczowe flat mount, oś przelotowa 12 mm.

 

 

Koła i opony

 

Bontrager Aeolus Pro 5 Disc Tubeless Ready, oś przelotowa 12 mm. 

Bontrager R3 Hard-Case Lite, 120 TPI, stopka z poliamidu, 700x25c.

 

 

Napęd

Pełny Dura-Ace cięgnowy, kaseta 11-28, 11-rzędowa, korba 50/34 (kompakt). 

 

 

Komponenty

 

Siodełko Bontrager Montrose Elite, tytanowe szyny

Maszt podsiodłowy Madone z włókna węglowego, przesunięcie 25 mm z wbudowanym mocowaniem lampki

Kierownica Aero, regulowana, specjalnie dla Madone, wewnętrzne prowadzenie linek

Wspornik kierownicy specjalny dla Madone, wewnętrzne prowadzenie linek

Stery Madone, zintegrowane, uszczelnione, nierdzewne łożyska maszynowe, 1-3/8” góra, 1,5” dół  

Hamulce tarczowe hydrauliczne flat mount Shimano Dura-Ace

 

 

Waga

 

Rower rozmiar 56cm – 7,81 kg 

 

 

Więcej informacji na TREK

 

 

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Anna Tkocz
Zdjęcia: Anna Tkocz

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x