Trek Domane ALR 5 Gravel Disc – szosówka na żwir

Domane zawsze więc miał w sobie ducha offroadu, ale dopiero dziś staje się pełnoprawnym offroadowym żwirołazem. Nowy Trek Domane ALR 5 Gravel Disc otrzymał bowiem nowe imię. Przydomek Gravel zobowiązuje go do radzenia sobie na żwirowych nawierzchniach. W przeciwieństwie do swojego kolegi Checkpointa ze stajni Treka, Domane wciąż jednak więcej ma z szosówki niż przełajówki. 

 

 

 

Przeznaczenie Trek Domane ALR 5 Gravel Disc

Domane w aluminiowej wersji z oponami na szuter proponowany jest jako rower wycieczkowy na łatwiejsze terenowe trasy lub jako całoroczna szosówka. Wyposażony jest konsekwentnie, żadna z części nie odbiega klasą od pozostałych. 

 

 

Waga roweru przy ramie 56 cm – 9,63 kg

 

 

Trek Domane ALR 5 Disc Gravel.

 

Lekka rama z Alpha Aluminium wyposażona w rozdzielacz IsoSpeed, o geometrii idealnej dla zapewnienia pewności i stabilności na szutrze.

 

 

Z rozdzielaczem i widelcem IsoSpeed Domane zawsze świetnie radził sobie na trudnych nawierzchniach. Z bezdętkowymi oponami Schwalbe G-One Allround 700x35c na szutrach radzi sobie śpiewająco. Większe błoto może go jednak unieruchomić. 

 

 

 

 

 

Trek Domane ALR 5 Gravel Disc. Tylny rozdzielacz IsoSpeed - zawiasowe połączenie sztycy z ramą

 

 

Trek Domane ALR 5 Gravel Disc

 

Trek Domane ALR 5 Gravel Disc i rozdzielacz IsoSpeed ukryty pod plastikową klapką w kolorze lakieru. To zawiasowe połączenie rury podsiodłowej z rurą poziomą i tylnym widelcem jest kluczem do komfortu jeźdźca na drugich dystansach. 

 

 

 

 

 

Trek Domane ALR 5 Disc Gravel. Invisible Weld Technology

 

Spawy w Trek Domane ALR potrafią oszukać niewprawne oko – rower z daleka wygląda jak karbonowy. Technologia niewidocznych spawów Invisible Weld Technology pozwala uzyskać elegancki wygląd i niższą masę.

 

 

Przestrzeń między 35-milimetrowymi oponami a widelcem nie jest zbyt duża. 

 

 

 

Trek Domane ALR 5 Gravel Disc

 

Widelec IsoSpeed (tutaj widok na sztywną oś przednią 12 mm) to połączenie kształtu i pochylenia z odpowiednią elastycznością wpływającą na komfort jadącego. 

 

 

 

 

 

Trek Domane ALR 5 Gravel Disc

 

Komponenty nie odbiegają klasą od całości roweru. Kierownica Bontrager Race VR-C, 31,8 mm, wspornik kierownicy Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 stopni.

 

 

 

 

 

Trek Domane ALR 5 Gravel Disc

 

Model Trek Domane ALR 5 Gravel Disc wyposażono w 11-biegową kasetę Shimano 105 11-32 oraz przerzutkę Shimano 105.

 

 

 

 

 

Trek Domane ALR 5 Gravel Disc

 

Szczegół mocowania przerzutki. I znów subtelność spawów w ramie Treka. 

 

 

 

 

 

Trek Domane ALR 5 Gravel Disc

 

Tarczowe hamulce mechaniczne TEKTRO Spyre z mocowaniem Flat Mount. Sztywna oś tylna 12 mm.

 

 

 

 

 

Trek Domane ALR 5 Gravel Disc

 

Korba Shimano 105, 50/34 (kompakt), przerzutka tylna Shimano 105. 

 

 

 

 

Test Treka Domane ALR 5 Gravel Disc znajdziecie w numerze TOUR 1/2018 lub w wersji elektronicznej TUTAJ.

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Anna Tkocz

Zdjęcia: Krzysztof Stanik

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »