Test: Xplova NOZA S Interactive Smart Trainer

Kategorie:

Przez ostatnich kilka tygodni mogliśmy solidnie przetestować trenażer z napędem bezpośrednim Xplova Noza S. Oczywiście korzystając z powrotu zimy i nieśmiałości słońca. Oto podsumowanie naszego testu.

Dla przypomnienia – zanim sprzęt został sprawdzony, wrzuciliśmy naszą stronę jego prezentację. Znajdziecie w niej wszystkie informacje, a poniżej przedstawiamy dane techniczne w skrócie.

Mariusz Sobczak, nasz tester, jednocześnie uczestnik imprez ultra, jak i ich organizator. Trudno o lepszego fachowca

Dane techniczne NOZA S 

  • napęd bezpośredni
  • masa całkowita bez opakowania: 17 kg
  • waga koła zamachowego: 5,9 kg
  • poziom hałasu: 58 dB
  • maksymalna moc: 2500 W 
  • maksymalne symulowane nachylenie: 18 % 
  • typ oporu: elektromagnetyczny
  • regulowana przednia noga
  • łączność: ANT+, ANT+ FE-C, Bluetooth Smart
  • połączenie z komputerami rowerowymi i aplikacjami
  • możliwość aktualizacji oprogramowania
  • kalibracja Spindown
  • kompatybilność: szosa – 650c, 700c, góra – 24 „, 26”
  • kaseta: nie jest dołączona, jednak korpus kasety jest kompatybilny z kasetą Shimano i SRAM 
  • wymagania elektryczne: 100-240 V, 1.5 A, 50 Hz-60 Hz
  • wymiary pudełka: 700 x 500 x 300 mm
  • wymiary po zainstalowaniu: 593,4 x 514,5 x 465,15 mm
  • dokładność pomiaru: ± 2,5%
Trenażer w zestawie nie ma kasety, trzeba więc doliczyć jej koszt (oraz potrzebnych narzędzi), jeśli nie chcecie przekładać tej ze zdemontowanego koła

Podsumowanie testu Xplova Noza S naszego testera

Pierwszy trenażer od Xplova – krótko i na temat

Cechy – najważniejsze z mojego punktu widzenia

– Kompatybliność z większością dostępnych symulatorów

– Symulacja do 18% – 2500W – ANT+ BT

– opcja montażu na koła 650b, 700c, 24 i 26″

– zestaw pod różne osie 9,12 i boost

Zalety

– Bardzo cichy

– Płynna praca i świetne odczucia z jazdy

– Łatwość i szybkość podłączenia do aplikacji symulatora

Wady

– Brak kasety w zestawie

– brak sensorów prędkości i kadencji

– trzeba go skręcić po wyjęciu z pudełka, niektóre inne (ale zwykle droższe urządzenia) są od razu gotowe do jazdy

– Kalibracja tylko przez aplikację Xplova

– Trenażer wydaje dźwięki pikania

– brak regulacji poziomowania

Podsumowanie

Bardzo dobre odczucia z jazdy, praca jest płynna i cicha. Najbardziej słychać sam napęd, jest cichszy nawet od najnowszej wersji Wahoo KICKR czy Elite Direto XR. Zmiana obciążenia w symulatorach – programach takich jak Zwift – jest płynna. Przy spadku kadencji poniżej 60 rpm trenażer sam obniża moc. Sporadycznie zdarzało mu się wrzucić za mocne obciążenie, podczas podczas przejścia z dużej mocy na małą. Trenażer dobrze odwzorowuje moc, w porównaniu z pomiarem Inpeak różnica jest niewielka, wynosi tylko ok. +/- 5 W. Od strony praktycznej warto pamiętać o drobiazgu – trenażer wymaga płaskiej podłogi, brak regulacji poziomowania w formie wykręcanych nóżek czy innej. Za to pozytywnie wypada ocenić fakt, że zakres regulacji do różnych rozmiarów kół jest bardzo szeroki. Co do pomiaru mocy sprzęt najsłabiej wypada przy ostrych sprintach, gdzie trenażer zawyża moc nawet o 100 W. W przypadku treningów to zdecydowanie nie przeszkadza, ale w wyścigach typu te na Zwifcie należy wziąć to pod uwagę.

Z zainteresowaniem będziemy śledzić historię sprzętu w przyszłości, bo w modelach konkurencji także zdarzały się podobne niedokładności z mierzeniem watów, które udawało się usunąć kolejnymi aktualizacjami oprogramowanie. Podstawy, czyli sama jakość pracy, są solidne, a to najważniejsze. Jeśli dodamy do tego fakt, że sprzęt jest wyjątkowo cichy – a w dobie spędzania większej ilości czasu pod dachem to szczególnie istotne, pojawienie się Xplovy Nozy S na rynku tym bardziej cieszy. Także cena jest konkurencyjna.


***

Model: Xplova NOZA S Interactive Smart Trainer 

Cena sugerowana: 3 499 zł

Dystrybutor marki Xplova w Polsce: bn-sales.pl (kontakt@bn-sales.pl) 

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu:
Zdjęcia:
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x