Home Testy Części Test Goldix SLR Ultralight K7 11-36T

Test Goldix SLR Ultralight K7 11-36T

0
300

W czasach problemów z dostępnością towaru wiele osób łakomie zerka na Aliexpress poszukując zamienników. Jednocześnie mając ograniczone zaufanie do oferowanych tam produktów, bo z jakością bywa różnie. Wśród komponentów, jakie testujemy, a zaimportowanych przez “tajemniczego klienta” z tej chińskiej platformy aukcyjnej znalazły się trzy różne wersje kasety Goldix (11 i 12 przełożeń, występuje też pod innymi nazwami). Łączy je ta sama konstrukcja, z małymi zębatkami wykonanymi ze stali i pozostałymi z jednego kawałka aluminium, wycinanego CNC. Pozwala to uzyskać niską masę, ponad 100 gramów niższą niż podobny tryb Shimano 105 w zbliżonej cenie (11-34 waży 364 g). Niska masa to oczywiście efekt użycia aluminium. Około 2000 kilometrów w rowerze gravelowym – to z niego pochodzą zdjęcia – pokazało, że obawy co do jakości są nieuzasadnione. Fakt, że pięć z jedenastu zębatek wykonanych jest ze stali sprawia, że zużycie było minimalne, bo głównie ich się używa. Faktem jest, że przełożenia zostały dobrane celowo, jako gęsto upakowane do ścigania się w raczej płaskich wyścigach ultra, z pojedynczą tarczą 42 z z przodu. Długie podjazdy w górach nie wyrządziły też szkody aluminiowym, choć te nosiły wyraźniejsze ślady. Z zaznaczeniem, że najbardziej zużyta jest zębatka pierwsza po stalowej, bo ta była wybierana najczęściej – widać to na zdjęciu. Sama jakość przerzucania jest odrobinę niższa niż oryginału Shimano. Z napędem GRX Di2 kaseta jest też głośniejsza, na niektórych przełożeniach zmiana minimalnie wolniejsza – odległości między zębatkami nawet jeśli różnią się minimalnie, to jednak odgrywa to rolę – ale nadal to udany produkt. Uwaga – zestawienie 11-36 nie jest dostępne w Shimano, co pozwala na uzyskanie w razie potrzeby szerszego zakresu przełożeń. Drugi z testowanych egzemplarzy, tym razem w szosie, po 3 tysiącach kilometrów nie przyjął jednak już drugiego łańcucha. Tu współpracował z dwoma tarczami z przodu. Wniosek? W lekkich kołach do ścigania, gdzie każdy gram się liczy, może to być alternatywa. Chcąc przejechać tysiące kilometrów trzeba się liczyć z późniejszą wymianą i łańcucha i przedniej zębatki, tym razem, ze względu na różne zużycie materiałów, założenie nowego łańcucha może się okazać problematyczne.

Plusy

niska waga

Minusy

aluminiowe zębatki podatne na zużycie

Waga: 238 g

Cena: 218 zł

Info: aliexpress.com

Na zdjęciu nowa kaseta 12 b, identyczna konstrukcyjnie
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »