Triban 100. Szosa według B’Twina

Kategorie:

Dla amatorów

Kolekcja podzielona została na dwie serie: podstawową Triban i bardziej zaawansowaną Ultra. O największej nowości wspominaliśmy już w naszym poprzednim tekście poświęconym B’twinowi w BIKE 11-12/2016, choć nie mogliśmy jej jeszcze wówczas pokazać. Pamiętacie wzmiankę o ultratanim rowerze szosowym? To Triban 100, którego wersję niemal finalną zbadaliśmy na Roc d’Azur w październiku. Chodzi o sprzęt, który najbardziej przypomina gravela! Triban 100 ma wprawdzie tylko 7 przełożeń z tyłu, ale też solidną, aluminiową ramę i stalowy widelec. Swojej dzielności bojowej dowiódł w wyścigu na francuskim festiwalu. Rower ma ważyć 11,3 kg, cena detaliczna to zaledwie 1099 zł. Czyżby alternatywa dla używek, tym razem z gwarancją?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W kolekcji podstawowej znalazły się też inne rowery. Triban 500 (1699 zł) został udoskonalony pod kątem komfortu, jego widelec otrzymał karbonowe ramiona. Napęd to zestaw 3×8 marki Microshift, pozostałe komponenty noszą logo B’Twina. Rower ma ważyć 10,58 kg. Jeszcze bardziej interesująco zapowiada się Triban 520, który w nowym sezonie dostanie najnowszą generację Rory – R3000. Rozwiązania w stylu poprowadzenia linek pod owijką czy udoskonalona przerzutka przednia z dłuższym ramieniem to duży skok naprzód pod względem komfortu obsługi. Warto też wiedzieć, że rower występuje w wersji damskiej 520 W. Cena? 2399 zł, a producent mówi o wadze 9,9 zł. Na tym jednak kolekcja Tribanów się nie kończy, bo Triban 520 ma na pokładzie grupę 105 Shimano i koła Mavic Aksium. Ciekawostka? Triban 500 i 520 mają też wersje z prostą kierownicą!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dla sportowców

Seria Ultra ma trochę inne przeznaczenie, co nie oznacza jednak, że modele będą od razu ekstremalnie sportowe. Inne są jednak geometrie, specyfikacje i co z tym związane, ceny. Jednocześnie nadal do wyboru są rowery na różnych poziomach wyposażenia, od przeznaczonych dla początkującego sportowca po sprzęt wyczynowy, który śmiało mógłby pojawić się na starcie Tour de France.

 

Podstawowy model to Ultra 900 AF (skrót AF sugeruje materiał ramy, A od aluminium, w przypadku karbonu jest to C, F frame, czyli rama). Widelec jest już karbonowy, a napęd to nowa kompletna grupa 105 Shimano, z 11-rzędowym trybem. W sezonie 2017, w przeciwieństwie do poprzedniego, także korba pochodzi z tej grupy, podniesiono też poziom kół, montując Aksiumy Mavika. Producent mówi o masie 8,9 kg, cena wynosi 4399 zł. Rower dostępny jest w 5 rozmiarach. Na tej samej ramie oparty jest też model Ultra 920 AF, droższy o 900 złotych. Oferta jest o tyle interesująca, że w zamian dostaniemy nie tylko Ultegrę, ale i koła Mavic Cosmic Elite. Jednocześnie waga ma być niższa o 600 gramów.

 

 

Nie mniej interesująco zapowiada się kolekcja rowerów karbonowych, czyli modele oznaczone kolejno jako 900 CF, 920 CF i 940 CF. W przypadku dwóch pierwszych zastosowano manewr podobny jak w serii AF – pierwszy rower to komponenty Shimano 105 i koła Aksium Mavika, drugi Ultegra i koła Ksyrium SLR. Ceny i wagi wynoszą odpowiednio 6999 zł (7,8 kg) i 9999 zł (7,2 kg). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wśród karbonowych modeli również jest w czym wybierać. Czekają na was trzy wersje (w bogatej rozmiarówce od XS do XL). W nowej kolekcji podstawową karbonową propozycją jest Ultra 900 CF, kolejny model to Ultra 920 CF, a topowy w ofercie to Ultra 940 CF. Co godne podkreślenia, każdy z modeli z karbonowej gamy szosowej B’Twina będzie tańszy o równe 1000 zł względem sezonu 2016! Topowy model 940 CF ma kosztować 13 999 zł. Tyle za rower z Decathlona? Jeśli spojrzymy na wyposażenie, możemy doznać zaskoczenia, bo trudno gdzie indziej znaleźć podobną ofertę. Napęd w postaci Ultegry Di2, do tego karbonowe koła Mavic C40 Elite. Jeśli dodamy jeszcze elementy Dedy, typu mostek i kierownica (topowy z karbonu!), otrzymamy kompletny pakiet do ścigania.

 

 

 

Decathlon podkreśla, że w stosunku do sezonu 2016 nie tylko obniżono ceny wszystkich modeli, ale i podniesiono poziom wyposażenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski
Zdjęcia: Anna Tkocz

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x