Movistar to… Movistar
Ruch jest interesujący z kilku względów i oznacza koniec pewnej epoki.
Sam team został założony w 1980 roku, należała do niego cała lista sław, na koncie ekipa ma wielką kolekcję tytułów narodowych, światowych, jak i z wielkich tourów. W sezonie 2019 team może pochwalić się m.in. tym, że w pierwszej dziesiątce Tour de France znalazło się jego trzech zawodników, włącznie z obecnym kapitanem Alejandro Valverde (ESP). Młody hiszpański wspinacz Enric Mas, który zdobył wiele koszulek dla najlepszego młodego zawodnika, będzie mógł się wykazać w sezonie 2020.
Team kobiecy został powołany do życia w 2018 roku, prowadzony jest przez mistrzynię na szosie Hiszpanii Lourdes Oyarbide i najlepszą w Hiszpanii w jeździe na czas Sheylę Gutiérrez. Lista obecnych zwycięstw w kraju i za granicą powinna wzrosnąć w roku kolejnym.
SRAM w miejsce Campagnolo
Cały team zostanie wyposażony w napędy bezprzewodowe RED eTap AXS HRD, w dodatku cały team będzie używać tarczówek. Oczywiście najnowsze napędy to zestawy 2×12, które także testowaliśmy, choć profesjonaliści mają swoje preferencje – zawodniczki będą używały głównie korb z tarczami 48/35, a zawodnicy 50/37 z. Obydwa teamy preferują zębatki 10-33. Do dyspozycji zawodnicy będą mieli pełną kolekcję kół Zipp Firecrest i Zipp NSW.
Poza samą zmianą pozostaje jedno istotne pytanie – co dalej z Campagnolo? Dotychczasowe wyjścia ze sportu na poziomie Pro Tour różnych marek oznaczały problemy. W przypadku Campagnolo – a najnowszy Super Record bardzo dobrze wypadł w naszym teście – zostaje jeszcze Lotto Soudal, Cofidis i UAE Emirates, ale coraz trudniej znaleźć komponenty kultowej włoskiej marki w rowerach seryjnych. Ciekawe, co przyniesie kolejny sezon.
Więcej informacji: Movister Team i SRAM