Schwalbe G-One RS gravelowe semislicki bliskie premiery?

Kategorie:

Ivar Slik, zawodowy kolarz z gravelowego teamu Wiliera, zwyciężył na nowych oponach w wyścigu Traka 200 w Gironie 1 maja, o zaledwie sekundę wyprzedzając drugiego zawodnika na mecie po prawie 6,5 godzinach jazdy. Czy bieżnik o niewielkich oporach toczenia miał w tym swój udział?

Szczegóły techniczne G-One RS

Schwalbe G-One RS to wciąż oficjalnie tylko prototyp, więc nie znamy żadnych szczegółów na temat nowej opony typu semislick. Wyglądają jednak bardzo podobnie do G-One R, więc zakładamy, że mają tę samą osnowę Super Race i mieszankę gumową Addix Race, ochronę przed przebiciem Super Race V-Guard oraz stopkę i osnowę przystosowane do opon bezdętkowych TLE.

To, co wydaje się niemal gładkie w środkowej części, jest w rzeczywistości zygzakowatym wzorem bieżnika przypominającym jodełkę, który wydaje się lekko uniesiony ku tyłowi, aby zapewnić dodatkową przyczepność przy jeździe na wprost.

Kontrola na zakrętach jest zapewniona przez pojedynczą dłuższą wypustkę w kształcie bumerangu, która rozciąga się w obszarze przejściowym, a następnie przez trzy mniejsze wypustki o podobnym kształcie na brzegach, zapewniając większą przyczepność, im głębiej wchodzisz w zakręt.

Podejrzewamy, że nowa opona o ścianach bocznych z naturalnej gumy w kolorze „Transparent Skin” będzie prawdopodobnie dostępna w wersjach 40 i 45 mm, tak jak G-One R, i będzie sprzedawana za tą samą równowartość 73 euro, gdy zostanie wprowadzona na rynek. Może nawet ważyć nieco mniej dzięki mniejszej ilości bieżnika na środku opony.

Informacje: schwalbe.com

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski
Zdjęcia: Wilier
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x