Rondo RATT – Premiera!

Kategorie:

Michał Góźdź
Michał Góźdźhttp://www.etnh.cc
Naczelny redaktor gravelowego magazynu ETNH. Brzmi poważnie! Od 20 lat inspiruje do podróżowania po górach. Inicjator polskiej sceny enduro, obecnie pasjonat graveli, wyścigów ultra i bikepackingu. Stale trzymający rękę na pulsie aktualnych trendów.
spot_img

Kiedy w lutym tego roku mieliśmy okazję zobaczyć ten rower w akcji, pierwsza myśl, która przychodzi do głowy, to to, że Rondo Ratt lepiej wygląda na żywo, niż w internecie. Płaskie, geometryczne powierzchnie ramy, offset widelca, złamanie górnej rury zanim dotrze do podsiodłówki. Taki cybertruck Tesli, tylko że w rowerowym wydaniu.

Jak ten rower jeździ i czy jeździ lepiej niż wygląda, to okaże się wkrótce, jak powiemy „sprawdzam” – teraz oddajemy głos specom od PR, w końcu to ich dzień. Premiera!

Pełna kontrola i maksimum frajdy z jazdy

RONDO RATT to rower, który powstał z połączenia szybkości klasycznych rowerów szosowych z zadziornym charakterem dwukołowców gravelowych. Nowa maszyna spodoba się każdemu riderowi, któremu zależy na wszechstronnym, ale bardzo sportowym rowerze nadającym się do jazdy w najróżniejszym terenie. Pełna kontrola i maksimum frajdy z jazdy – to właśnie nowy RATT! 

Bardziej odpowiada Ci rower szosowy czy gravel? Teraz nie musisz wybierać i szukać kompromisów. Zamiast ograniczać się do sportowej jazdy po asfalcie, lub katowania na ścieżkach na masywnym rowerze, możesz postawić na sprawdzone rozwiązanie, które połączy pożądane cechy w spójną i niewiarygodnie piękną całość! Szybkość i wszechstronność to dwa słowa, które najlepiej opisują nowe rowery RONDO z kategorii all-road. 

Ta sama prędkość, przy szerszych oponach – czy to możliwe? 

Tak. Dzięki olbrzymiemu doświadczeniu inżynierów RONDO, w tym sezonie doszło do prawdziwej rewolucji. Z połączenia roweru gravelowego i sportowej szosówki powstał zupełnie nowy model RATT, który łączy najlepsze cechy obu odmian kolarstwa. Połączenie nowatorskiej geometrii karbonowej ramy z szerokimi oponami w rozmiarze 650b przełożyło się na nadspodziewanie dobre osiągi roweru. Większa powierzchnia styku koła zapewniła lepszą przyczepność i stabilność. Opory przy toczeniu zostały zminimalizowane do granic możliwości, dzięki czemu prędkości osiągane przez rowerzystów korzystających z RATT’a, wskoczyły na zupełnie nowy poziom. Specjalnie zaprojektowany widelec z customowym offsetem przełożył się na bardziej stromy kąt główki, który w połączeniu z nowymi oponami, zapewnia maksymalny komfort w trakcie pokonywania kolejnych kilometrów. To idealny wybór dla wszystkich rowerzystów o sportowym zacięciu, którzy cenią sobie klasyczną szosową pozycję i maksymalnie efektywny przekaz mocy zarówno na stromych podjazdach, jak i technicznych zjazdach. Dodatkowy system Rondo TwinTip umożliwia bardzo płynną i szybką zmianę geometrii ze sportowej na “cywilną” dzięki czemu w trudnych warunkach rower wybacza więcej błędów i jest bardziej stabilny. Taka modyfikacja jest możliwa nawet w trakcie treningu, ponieważ cały proces zajmuje wprawionemu rowerzyście nie więcej niż 5 minut… 

Sztywna “zawieszona” rama 

Na ostateczny komfort jazdy przekłada się jednak znacznie więcej niż same opony. Nowa rama, na której zbudowany jest RATT została stworzony z myślą o maksymalnej wygodzie. Rozmieszczenie zróżnicowanych struktur wykonanych z włókna węglowego w najbardziej charakterystycznych częściach ramy wpłynęły na stworzenie tak zwanych “stref pasywnego zawieszenia”, które amortyzują i tłumią drobne drgania i nierówności. 3 “elastyczne” strefy znajdują się przy haku, dolnej części rury podsiodłowej i tylnej części górnej rury, a cała reszta roweru jest maksymalnie sztywna – zgodnie z założeniami. 

Geometria

Ponieważ konstruktorom RONDO zależało na tym, by rower był w 100% wszechstronny i uniwersalny, nowy RATT został wyposażony w mocowanie przedniej przerzutki, dzięki któremu każdy rider może się pokusić o zamontowanie grupy napędowej z dwoma zębatkami z przodu! 

Konfiguracje i ceny

RATT jest dostępny w dwóch wariantach CF1 i CF2. Komponenty, na których zbudowane są rowery tylko podkreślają wszechstronność maszyn RONDO i dodają im sportowego “pazura”. CF1 jest wyposażony w grupę Shimano GRX RX800, koła RONDO X HUNT 650B i opony Vittoria Terreno Zero o szerokości 47 mm. CF2 jest wyposażony w grupę osprzętu Shimano GRX RX400 i koła Rondo Lit. Na sezon 2023 planowana jest rozbudowa nowej rodziny RATT o kolejne modele! 

Ceny: RATT CF1 17 999zł | RATT CF2 14 999zł
Więcej na www.rondo.cc

0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Czytaj dalej

Podobne artykułu

0
Would love your thoughts, please comment.x