Prezentacja: elektryczny gravel Giant Revolt E+ Pro

Kategorie:

Rower hybrydowy

 

W rowerze Revolt E+ Pro Giant mówi o Hybrid Cycling Technology, czyli łączeniu mocy elektrycznego silnika z ludzką, by uzyskać najbardziej wydajne i naturalnego doświadczenie w jeździe na rowerze elektrycznym. Moc jest generowana przez najnowszy silnik SyncDrive Pro, który ma pomagać rowerzystom wspinać się po stromych wzniesieniach, utrzymywać wyższe prędkości i jeździć na dłuższych dystansach.

 

Silnik dostarcza moc na podstawie wprowadzonych danych i wybranego trybu wspomagania. Revolt E+ Pro oferuje pięć trybów do wyboru (Eco, Basic, Active, Sport, Power) i zapewnia maksymalny współczynnik wsparcia wynoszący 360%. Oznacza to, że w trybie mocy 100 procent momentu obrotowego wytwarzanego przez człowieka oferuje 360 procent mocy wspomagania. Został dostrojony tak, aby zapewnić szybką i bezpośrednią reakcję na nacisk pedałów, udostępniając moment obrotowy 80 Nm w mniej niż 19 milisekund, jak zapewnia firma. Technologia Smart Assist zastosowana w Revolt E+ Pro oblicza moment obrotowy, kadencję, nachylenie podłoża, obroty silnika, przyśpieszenie oraz prędkość i na tej podstawie określa wartość mocy wyjściowej silnika, jakiej potrzebuje rowerzysta. 

 

Nowy wyświetlacz RideControl EVO ułatwia przeglądanie danych jazdy, takich jak prędkość, dystans, szacowany zasięg i pojemność akumulatora. Dzięki aluminiowej obudowie RideControl EVO jest bardziej odporny na wstrząsy i trwały, nawet w trudnym terenie. Oferuje także możliwość ładowania urządzeń poprzez złącze USB. Łączność Bluetooth zapewnia aktualizację RideControl.

 

Nowy zintegrowany akumulator EnergyPak Smart ma pojemność 375 Wh. W przypadku dłuższych wypraw istnieje możliwość dodania zwiększającego zasięg akumulatora EnergyPak Plus, który zapewnia dodatkową pojemność 250 Wh. Zaawansowana ładowarka 6A  umożliwiając naładowanie akumulatora do 80% w około 90 minut.

 

Konstrukcja ramy bazuje na serii rowerów szutrowych Giant Revolt. Do produkcji ramy wykorzystano technologię aluminium ALUXX SL. Revolt E+ Pro jest również wyposażony w kompozytowy wspornik podsiodłowy D-Fuse, który ma przekrój litery D, co ma podnieść komfort jazdy.

 

Revolt E+ Pro jest wyposażony też w nowy układ napędowy Shimano i hydrauliczne hamulce tarczowe, zapewniając wydajność zmiany przełożeń i hamowania w zmiennym terenie. Wyposażony jest także w opony szutrowe Crosscut Gravel, 700×45 c, Tubeless Ready, które zwiększają wydajność toczenia, komfort i zmniejszają ryzyko przebicia opon.

 

 

W rowerze zastosowano sprytne zabiegi odchudzające sylwetkę – obudowa silnika jest czarna, przez to mniej widoczna

 

 

Rower jest też efektownie pomalowany, błyszczy brokatem w słońcu

 

 

Baranek i szerokie opony od razu pokazują, do czego jest przeznaczony – to gravel zdolny do przemieszczania się w terenie

 

Specyfikacja

 

Rozmiary XS, S, M, ML, L, XL
Kolor Zielony
Rama Aluminium – Aluxx SL
Widelec Kompozyt węglowy – Advanced, oś 12×100
Tylny amortyzator N/A
Kierownica GIANT Connect, 31.8 mm
Wspornik kierownicy GIANT Contact, alu.
Wspornik siodła GIANT D-Fuse, kompozyt węglowy
Siodło GIANT Contact SL Neutral
Pedały Platformowe
Manetki SHIMANO RX600, 1×11
Przerzutka tylna SHIMANO RX810
Hamulce SHIMANO BR-RX400, tarcze 160, hydr.
Dzwignie hamulca SHIMANO ST-RX600
Kaseta / Wolnobieg SHIMANO CS-M7000, 11-42T, 11s.
Łańcuch KMC e.11 Turbo, EcoProteq
Mechanizm korbowy GIANT by FSA, 42T
Srodek suportu N/A
Obręcze GIANT eX 2, Tubeless Ready, 700c aluminium
Piasty GIANT Performance Tracker Road, łożyska maszynowe
Szprychy SAPIM E-Lite [P] Race [T], e-bike optimized
Opony GIANT Crosscut Gravel 2, 700x45c, Tubeless Ready
Dodatki Ładowarka GIANT EnergyPak 6A Smart
Silnik GIANT SyncDrive Pro powered by YAMAHA
Sterownik GIANT PedalPlus 6-czujnikowy
Panel sterujący GIANT RideControl EVO
Akumulator GIANT EnergyPak 375, 36V Lithium-Ion, zintegrowany

 

 

Rowery elektryczne Gianta łatwo jest rozpoznać po literce E+ w nazwie

 

 

Za wspomaganie odpowiedzialny jest silnik Giant Syncdrive Pro 

 

 

To konstrukcja powstała we współpracy z Yamahą, która ma bardzo duże doświadczenie w tym temacie

 

 

Port ładowania znajduje się tuż nad silnikiem – dodatkowo jest chroniony specjalną pokrywą

 

 

Silnik umieszczono centralnie, co pozwala uzyskać nisko umieszczony środek ciężkości

 

 

Centrum sterowania znajduje się na kierownicy – RideControl Evo pozwala wszystkie dane mieć pod kontrolą

 

 

Manetka po lewej stronie pozwala na wybór stopnia wspomagania, ale i funkcji wyświetlacza

 

 

Ten mały ludzik oznacza przycisk Walk Assist, czyli funkcję ułatwiajacą podchodzenie 

 

 

Drobiazg przypominający o tym, że w środku ukryty jest akumulator – można go wyjąć albo wymienić

 

 

Z przodu znajduje się korba z jedną zębatką, sama zębatka to produkt FSA

 

 

Napęd 1×11 oparty jest o najnowsze Shimano GRX, z przerzutką ze sprzęgłem

 

 

Pomyślano o detalu – dodatkowej prowadnicy łańcucha, która może być przydatna na wybojach

 

 

Shimano GRX to specjalna grupa gravelowa, która sprawdza się w tego typu sprzęcie

 

 

Manetki zostały przystosowane do jazdy w terenie, m.in. przez specjalne profilowanie gum

 

 

Także hydrauliczne hamulce tarczowe pochodzą z grupy GRX

 

 

Zadbano też o praktyczne drobiazgi – w poprzeczce znajduje się otwór do mocowania błotnika

 

 

W rowerze znajdziemy więcej podobnych otworów do mocowania akcesoriów

 

 

Są też specjalne opon gravelowe o szerokości 47 mm, przystosowane do systemów bezdętkowych

 

 

Gumy mają niemal górski bieżnik – profil i szeorkość pozwala jeździć nie tylko po szosie

 

 

Kolejna cecha specjalna to sztyca D-Fuse o własności pochłaniania drgań

 

 

W rowerze znalazło się też siodło sportowe Gianta, z szerokim przodem ułatwiającym podjeżdżanie

 

 

Sztycę wyposażono w sprytny system regulacji kąta ustawienia z pokrętłem

 

 

I rower raz jeszcze w całej okazałości. Sugerowana cena detaliczna wynosi 17999 zł. 

Info: giant-bicycles.com

 

 

 

 

 

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski
Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x