Prezentacja: Accent Falcon – gravel za rozsądne pieniądze

Kategorie:

Pełną specyfikacje znajdziecie na dole, ale co innego martwe literki, a co innego zdjęcia detali. A tu tani gravel Accenta potrafi błysnąć nie tylko klasycznym, czystym i surowym aluminium. Zapraszamy do naszej galerii! 

 

 

Żeby nie było wątpliwości, model został opisany na rurze górnej. Sprzęt skomponowano konsekwentnie, w tonacji srebrno-czarnej. Klasyczny brutalizm, tak znany choćby z niemieckich marek. 

 

 

Spawy na wierzchu swoimi rozmiarami potrafią zawstydzić wielu. Linki i pancerze poprowadzono na zewnątrz, co ułatwia serwis. Prowadzenie wewnętrzne jest eleganckie i mocne, ale niepraktyczne. Potwierdzi to każdy mechanik.

 

 

Jedna z cech charakterystycznych konstrukcji – nietypowe zwężenie rury górnej ramy w miejscu połączenia z główką sterową. 

 

 

Komponenty zastosowane w rowerze w znakomitej większości noszą logo Accenta. To mocna strona roweru. Są porządnie wykonane.

 

 

Obok własnych (Accenta) kierownicy czy mostka znajdziecie także sztycę i siodło, sportowe zresztą. Wbrew pozorom jest wygodne.

 

 

Już w samym kształcie ramy widać pokrewieństwo z przełajowymi modelami Falcona ze stajni Accenta. Rama ma rurę górną praktycznie w poziomie.

 

 

W rowerze seryjnie użyto opon o szerokości 40 mm. Ilość miejsca jest wystarczająca, zarówno w aluminiowym widelcu… 

 

 

…jak i z tyłu w ramie. Przy pełnych błotnikach ewentualnie należałoby użyć jednak węższych opon. 

 

 

Opony Kendy to duże zaskoczenie. Już podstawowy model, jakiego użyto w rowerze, ma dobre własności jezdne. 

 

 

Przy swojej szerokości z jednej strony podnoszą komfort jazdy, z drugiej nie toczą się zbyt ciężko. 

 

 

Kierownica Accenta owinięta jest cienką firmową owijką, wygodną. 

 

 

Łapy Sory to klasyka – ergonomia dopracowana przez lata przez Japończyków. Integracja Dual Control w zestawie.

 

 

W rowerze użyto hamulców tarczowych Tektro Lyra, to kolejna spora pozytywna niespodzianka, są skuteczne. Mocowanie Post Mount nie wymaga adapterów przy tarczach 160 mm.

 

 

Z tyłu znajdziecie 9 przełożeń, tryb na poziomie Sory ma zębatki o wielkości od 11 do 30 z. Koła na zaciskach trzymają solidne, trójwymiarowe haki. 

 

 

Co w parze z korbą z dwiema zębatkami z przodu pozwala uzyskać 18 przełożeń. 

 

 

Korba Proweheel ma gravelowy zestaw tarcz – 48/32 z. Montowana jest na oś na kwadrat, ale – uprzedzając fakty – nie zaobserwowaliśmy problemów z jej sztywnością. 

 

 

Rower generalnie ma w sobie dużo klasycznej prostoty i sportową sylwetkę. 

 

SPECYFIKACJA

 

Rama: Accent Falcon, aluminium
Widelec: Accent Falcon, aluminium
Stery: Accent HSI-AIR, półzintegrowane
Korba: Prowheel RPL-421, 48/32T, 172,5 mm
Przerzutka przednia: Shimano Sora R3000
Przerzutka tylna: Shimano Sora R3000
Manetki: Shimano Sora R3000, 2×9
Kaseta: Shimano HG50, 11-30T
Łańcuch: Accent AC-903
Hamulce: Tektro Lyra MD-C500, mechaniczne
Dźwignie hamulców: Shimano Sora R3000
Koła: Accent Falcon
Opony: Kenda Flintridge 700x40C
Kierownica: Accent Falcon
Chwyty kierownicy: Accent AC-Tape
Wspornik kierownicy: Accent Forest
Wspornik siodełka: Accent SP-252, 31,6mm
Obejma podsiodłowa: Accent Execute
Siodełko: Accent Falcon
Waga: 11,14 kg (dane producenta)
 
Cena: 3399 zł
Dystrybutor: velo.pl
 
 
 
 
Rower, oblatywany przez dwójkę użytkowników, oprócz wypadu na Jurę Krakowsko-Częstochowską startował też w zawodach i brał udział w treningach.
 

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski
Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski, Łukasz Kopaczyński
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x