Pinarello Dogma F12 Egana Bernala

Kategorie:

Istotne zmiany w teamie i sprzęcie

Egan Bernal został czwartym zawodnikiem Teamu Ineos, który wygrał Tour de France i jednocześnie najmłodszym zwycięzcą imprezy w ciągu ponad 100 ostatnich lat.

 

Sam brytyjski team WorldTour to oczywiście ekipa doskonale znana, tyle że jako Team Sky, a zmiana nazwy związana jest z tym, że tem kupił brytyjski bilioner Jim Ratcliff. Ineos to jego firma – petrochemiczny gigant (w uproszczeniu taki nasz Orlen). 

 

 

Premierę teamu pod nową nazwą uczczono zmianą modelu, na którym jeżdżą zawodnicy, w miejsce kultowego Pinarello Dogma F10 wprowadzono następce, czyli model Dogma F12. Bernal zdobył dla włoskiej marki w sumie 15 już tytuł zwycięzcy Wielkiego Touru. Ciekawostka – zapewne wielu z naszych czytelników pamięta, że wielka popularność marki zaczęła się od… Jana Ullricha.

 

Sama rama zmieniła się na sezon 2019, ale Team Ineos pozostał przy sprawdzonym i przetestowanym Shimano Dura-Ace R9100, jeśli chodzi o napęd. Ciekawostka to fakt, że zwycięzca TdF nadal używa wariantu z klasycznymi hamulcami. Jeszcze inna to fakt, że podczas gdy podczas większości używano kół Shimano, to na tych wyjątkowo górzystych zmieniano je na Lightweight Meilenstein Obermayer. Powód? Zmiana pozwalała zaoszczędzić około 400 gramów wagi, co istotne na długich podjazdach. 

 

Pinarello dostarczyło też własnych komponentów takich jak kokpit i owijka, sam Bernal wybrał wariant zintegrowany z karbonu.

 

Prezentowana przez nas wersja to czywiście wariant specjalny, przygotowany na ostatni, finalny etap wyścigu dla Bernala, na którym Kolumbijczyk wjechał do Paryża. Odpowiednio pomalowane rowery mieli też zdobywcy innych koszulek – zielony dla Petera Sagana (Bora-Hansgrohe) i biały w czerwone grochy dla Romaina Bardeta (AG2R La Mondiale)

 

 

 

Pinarello Dogma F12 Egana Bernala

 

 

 

 

 

 

 

 

Pinarello Dogma F12 Egana Bernala pełna specyfikacja

Rama z widelcem: Pinarello Dogma F12

Przedni hamulec: Shimano Dura-Ace R9100, direct mount
Tylny hamulec: Shimano Dura-Ace R9100, direct mount
Manetki: Shimano Dura-Ace R9150
Przednia przerzutka: Shimano Dura-Ace R9150
Tylna przerzutka: Shimano Dura-Ace R9150
Kaseta: Shimano Dura-Ace R9100, 11-30
Łańcuch: Shimano Dura-Ace R9100
Korba: Shimano Dura-Ace R9100-P, 170 mm , 53/39 z

Koła: Shimano Dura-Ace R9100, C40
Opony: Continental Competition ALX, 25mm tubular

Kierownica/mostek: Most Talon Aero 1K, 400 mm, 130 mm mostek
Owijka: Most
Pedały: Shimano Dura-Ace R9100
Siodłoa: Fizik Antares
Sztyca podsiodłowa: Pinarello Dogma F12

Koszyki: Elite Leggero

Inne: K-Edge chain catcher

 

 

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski
Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x