Pinarello Crossista F mistrza świata 2022 CX Toma Pidcocka z bliska!

Kategorie:

Gdy Tom Pidcock oficjalnie podpisał kontrakt z ekipą Ineos Grenadiers na początku 2021 roku, Pinarello wiedziało, że musi od razu wziąć się do pracy. Mieli już solidny rower przełajowy Crossista, ale wiedzieli, że z takim talentem jak Pidcock jest miejsce na ulepszenia. Te ulepszenia doprowadziły w końcu do powstania roweru, który miał swoją oficjalną premierę tuż przed mistrzostwami Pinarello Crossista F.

Udało się! Pidcock dosiadł nowego roweru Pinarello i zdobył swój pierwszy w karierze tytuł Mistrza Świata Elity Mężczyzn w Fayetteville! Według Pinarello, Tom i jego zespół mieli poprawić „tylko” pewne elementy ramy. Po wizycie w siedzibie Pinarello w Treviso wiosną 2021 roku, Tom przetestował istniejący rower, a następnie od razu przystąpił do pracy z zespołem badawczo-rozwojowym Pinarello, aby stworzyć to, co ostatecznie nazwano Crossista F.

Jedną z najważniejszych rzeczy, na której zależało Tomowi, była unowocześniona górna rura i przedni trójkąt, aby łatwiej i wygodniej było brać rower na ramię i biegać z nim. Do ramy wprowadzono niesprecyzowane zmiany geometrii, w tym zmianę wysokości środka suportu, najwyraźniej pod wpływem imponujących umiejętności Toma w zakresie prowadzenia roweru.

Ponieważ jest to rower przeznaczony do wyścigów CX na najwyższym poziomie (wraz z osobistym mechanikiem), Crossista F ma ulepszone wewnętrzne prowadzenie kabli, które pozwala na całkowite ukrycie przewodów i linek z przodu. W ramie dodano również dodatkowe otwory odprowadzające wodę.

Co imponujące, pierwsze prototypy zostały sprawdzone do września 2021, a kolejna wersja została dostarczona Tomowi w samą porę na jego debiut CX w Boom. Rower (i Tom) wydawały się działać świetnie, zapewniając kolejne podia, w tym pierwsze zwycięstwo w pucharze świata Men’s Elite CX w Rucphen w grudniu. Aby udowodnić, że to nie był przypadek, w styczniu w Hulst odniósł drugie zwycięstwo.

Wszystko to prowadzi nas do dnia dzisiejszego, kiedy to Tom i jego drużyna znaleźli się miejscu w Fayetteville, aby wziąć udział w Mistrzostwach Świata. Pinarello twierdzi, że testy do tego momentu doprowadziły do kolejnej zmiany w układzie włókien węglowych, zanim to, co mogło być rowerem produkcyjnym, zostało zbudowane i dostarczone Tomowi na czas wyścigu. Według Pinarello, rower waży 7,39kg (16,29lb) w oficjalnej konfiguracji wyścigowej drużyny.

Wygląda na to, że Tom nadal jeździ na 11-biegowym Dura-Ace z niestandardowymi, specyficznymi dla CX zębatkami z przodu.

Chcesz mieć własnego Crossistę F? Pinarello twierdzi, że pierwsze wersje komercyjne będą dostępne pod koniec 2022 roku, w kolorze repliki roweru Toma Pidcocka, jak również w dwóch dodatkowych kolorach, które pojawią się jeszcze w tym roku. Więcej na temat premiery roweru dowiecie się z filmu dokumentalnego „making of”.

Info: pinarello.com

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski
Zdjęcia: Pinarello
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x