Opony Specialized S-Works Pathfinder idą na wyścigi!

Kategorie:

Michał Góźdź
Michał Góźdźhttp://www.etnh.cc
Naczelny redaktor gravelowego magazynu ETNH. Brzmi poważnie! Od 20 lat inspiruje do podróżowania po górach. Inicjator polskiej sceny enduro, obecnie pasjonat graveli, wyścigów ultra i bikepackingu. Stale trzymający rękę na pulsie aktualnych trendów.

Jeszcze kilka miesięcy temu, widząc oponę o takim bieżniku na polskim wyścigu gravelowym… uśmiechnąłbym się pod nosem. Specialized Pathfinder Pro, ze swoim gładkim paskiem gumy biegnącym przez środek opony, wygląda jak skrzyżowanie baloniastej opony szosowej z gumą do trekinga.

Teraz absolutnie nie jest mi do śmiechu, bo przejechałem na tych oponach (w wariancie 700x42c) ponad 1000 kilometrów, gruzy Tenryfy, ustawki oraz 370 klmolemtrów zimowego bikepackingu na Morawach. To opona oferuje zdecydowanie więcej, niż można się spodziewać po tak symbolicznym bieżniku. Jest piekielnie szybka na szutrze, zaskakująco szybko łapie i trzyma w zakrętach, a po wyjechaniu na asfalt, wydaje się toczyć zupełnie bez oporów w zupełnej ciszy.

Specialized S-Works Pathfinder

Spec wprowadza na rynek model Pathfindera z oznaczeniem S-Works i sugeruje jej wyścigowe przeznaczenie. Bieżnik pozostaje bez zmian, szerokość to 42c, jest wkładka antyprzebiciowa Blackbelt i kompatybilność z systemami bezdętkowymi.

Zmianie ulega waga, Spec deklaruje  435 g, czyli ponad 100 gram mniej w porównaniu z oryginalnym Pathfinderem. Różnica polega na ilości gumy i przejściu na mieszanki gumowe Gripton T5/T7 o podwójnej gęstości. Gładko toczący się, pełny pasek w sekcji środkowej otrzymuje twardszą i szybszą gumę T5. Zewnętrzna część bieżnika bardziej miękką i przyczepną mieszankę T7.

To oczywiście nie jest opona na błoto i trawiaste wydepty. Będzie całkowita kapitulacja. Ale polscy organizatorzy wyścigów gravelowych szybko ogarnęli, że wyścigi mają być szybkie, dynamiczne i… gravelowe. Ta opona to mocny kandydat do ścigania się w czołówce, ale też propozycja dla szukających uniwersalnych opon do jazdy po asfalcie i umiarkowanym terenie (niekoniecznie w wariancie S-Works).

Opony możecie kupić na stronie www Specaialized.com, cena za wariant S-Works to 280PLN vs 200PLN normalny Pathfinder PRO.

1 KOMENTARZ

0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Artur
Artur
3 miesięcy temu

Przejechałem na pathfinderach pro ponad 20tys km. W błocie czy na mokrej trawie kompletnie sobie nie radzą. Inny minus to niestety obie opony skończyły żywotność po strzałach z boku (kamień lub korzeń), jeżdżę na mleku więc w obu przypadkach dowiozły mnie do domu, ale mleko przy bocznych rozcięciach nie dało rady w pełni ich uszczelnić. Także środek bieżnika jest mega odporny na przebicia ale boki już mniej. Zaskakująco dobrze radziły sobie w zimę, pięknie toczyły się na lodzie i w śniegu. Bardzo dobrze toczą się w piachu. Jeżdżąc na innych oponach jak Tufo Thundero, CONTINENTAL Terra Speed ProTection, Panaracer gravel king i mając jakieś porównanie, to może nie toczą się na asfalcie tak szybko jak te wymienione, ale za to na szutrach i w terenie, moim zdaniem radzą sobie lepiej. Z chęcią wrócę do opon speca i wypróbuję wersję s-works, jak tylko pojawi się w sensownej cenie.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

1
0
Would love your thoughts, please comment.x