NOWY WYPRAWOWY GRAVEL CANYON GRIZL

Kategorie:

O gravelu w ostatnich latach powiedziano już wiele – definiując, interpretując, próbując określić, czym jest. Jedna rzecz jest pewna. Gravel ma już ugruntowaną pozycję. I z pewnością zostanie z nami na długo.

W 2018 roku Canyon wypuścił Graila – uosobienie zupełnie niecodziennego podejścia, jakie Canyon miał do tego nowego wtedy stylu jazdy. Jego estetyka i konstrukcja dwupoziomowej kierownicy natychmiast odbiła się szerokim echem w środowisku. Ale za tym szumem poszła cała masa treści – lekki, elastyczny, wydajny i po prostu szybki. Potwierdziły to też nasze testy.

Po co więc kolejna gravelowa platforma? To proste: ponieważ ogromna różnorodność kolarzy, stylów jazdy i rodzajów terenu, po których jeździ gravel, oznacza, że nie ma jednego roweru gravelowego, który sprostałby im wszystkim. Nie ma złotego środka. Podobnie jak w kolarstwie górskim, wszystko zależy od doboru odpowiedniego konia do konkretnego toru. Dlatego Canyon nie postrzega już gravela jako jednolitego produktu, ale jako całe spektrum opcji. Od szybkich, sprawnych rowerów all-road po rowery górskie XC – zakłada, że potrzebna jest pełna gama rowerów, aby w pełni zaspokoić potrzeby riderów jeżdżących gravelowo. Nazywano to “Gravelowym Spektrum”.

Canyon: “Stworzyliśmy Grizla, aby odpowiedzieć na proste pytanie: jak możemy rozszerzyć nasze własne Gravelowe Spectrum, aby odpowiedzieć na potrzeby jeszcze szerszego grona odbiorców. Jednym z obszarów, które zidentyfikowaliśmy była modularność, dająca riderowi możliwość dostosowania ustawień do tego, jak chce jeździć. Niezależnie od tego, czy chodzi o bikepacking, wyścigi, czy codzienną jazdę wokół komina, chcieliśmy dać większej liczbie osób większy wybór. Zidentyfikowaliśmy również w gravelingu pewien trend w kierunku „underbikingu” – rowery z kierownicą barankiem można spotkać w coraz trudniejszym terenie. Czy mieliśmy zatem podstawy, by uzasadnić stworzenie drugiej rodziny graveli, która uzupełniłaby Graila? Stanowczo tak! Dlatego też to zrobiliśmy.”

Rezultatem ma być Grizl – interpretacja roweru typu gravel, który można wykorzystać do wszystkiego, wszędzie i w każdej sytuacji. Ma mieć wszystko, dzięki czemu przygody staną się niezapomniane, od jednodniowych wypadów po tygodniowe epickie tripy. Grizl ma mieć w sobie funkcjonalność scyzoryka szwajcarskiej armii i DNA najbardziej wydajnych maszyn. Szybki w zróżnicowanym terenie i gotowy na prawdziwą przygodę.

Grizl jest oparty na dwóch ramach z włókna węglowego: surowej Grizl CF SL oraz Grizl CF SLX w klasie premium o super niskiej wadze 950 g (pomalowanej, w rozmiarze M, łącznie z drobnymi elementami). Wszystkie modele to precyzyjna, złożona geometria Gravel Pro, którą pierwotnie opracowano dla Graila. Aby zapewnić każdemu taką samą dynamikę jazdy, oferujemy siedem rozmiarów ramy (2XS – 2XL), co stanowi jeden z najszerszych zakresów rozmiarów na rynku. Ponadto, aby zoptymalizować dopasowanie i prowadzenie, w rowerach 2XS i XS zastosowano mniejsze koła 650B, a w większych rozmiarach koła 700C.

Aby umożliwić jazdę w bardziej wymagającym terenie, zamontowano w Grizlu szersze opony, abyś mógł sobie pozwolić na więcej  w górskim terenie – wszystkie modele Grizl są standardowo wyposażone w 45-mm gumy zamontowane na obręczach przystosowanych do systemów bezdętkowych, z dostateczną przestrzenią na 50-mm opony dla tych, którzy chcą czegoś jeszcze szerszego. Aby przewozić narzędzia, części zamienne, ubrania i picie, Grizl posiada dwa mocowania na widelcu, mocowanie na górnej rurze oraz trzecie mocowanie na koszyk na bidon pod dolną rurą (tylko modele CF SL).

W imię maksymalnej wszechstronności, Grizl jest również wyposażony w szereg progresywnych komponentów i funkcji niespotykanych dotąd w rowerach gravelowych Canyona. Dla większej pewności podczas jazdy po technicznych szlakach zastosowano wewnętrzne prowadzenie linki umożliwiające pełną kompatybilność z opuszczaną sztycą. Grizl jest również kompatybilny z 1- i 2-rzędowym napędem Shimano GRX lub Campagnolo Ekar dostępnymi w momencie premiery.

Canyon połączył też siły z Apidurą, aby stworzyć zestaw toreb dostosowanych do Grizla. Torby Apidura x Canyon są tak samo gotowe na przygodę i tak samo zorientowane na wydajność jak Grizl. Torby są lekkie, wodoodporne i wystarczająco wytrzymałe, aby poradzić sobie ze wszystkim, od godzinnej przejażdżki przed pracą do 200-milowego wyścigu po szutrze. Kolekcja jest dostępna wyłącznie w Canyon i na Apidura.com.

Podstawowy model Grizl CF SL będzie dostępny w cenie od 1999 do 2699 euro, a topowy Grizl CF SLX będzie dostępny w cenie od 4499 do 4599 euro. Wszystkie siedem modeli z rodziny Grizl będzie dostępnych od 11 maja, wyłącznie w sklepie canyon.com

A jak jeździ Canyon Grizl? Mamy go od tygodnia, dziś jeszcze wrzucimy pierwsze wrażenia z jazdy!

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski
Zdjęcia: Roo Fowler
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x