Nowy Trek Checkpoint Driftless ALR 5 posiada napęd 1x i teleskopową sztycę

2 minut czytania

Nowy rower do jazdy po szutrze jest dostarczany z torbami bikepackingowymi jako wyposażenie seryjne. Zmiany w specyfikacji odzwierciedlają szersze trendy w technologii gravelowej, takie jak wzrost liczby biegów 1x i akceptację sztycy typu teleskopowego.

W nowym rowerze gravelowym z aluminium zachowano wiele mocowań ramy z poprzednich wersji Trek Checkpoint ALR, co odzwierciedla popularność bikepackingu i wyścigów ultra. Geometria nowego roweru jest niezmieniona, jak twierdzi Trek. Ma jednak niestandardowe malowanie, które marka opisuje jako „Satin Cobra Blood”.

Trek twierdzi, że nowy, „niezwykle wszechstronny”, aluminiowy Checkpoint „nadaje się do wielu różnych stylów jazdy, w tym jazdy po szutrze, bikepackingu i codziennych dojazdów do pracy”. Rower jest wyposażony w zestaw bezdętkowych kół Bontrager Paradigm SL. Mają one szerokość wewnętrzną 21 mm i są wyposażone w opony 700 x 40c Bontrager GR2 120 TPI. Według Treka rama ma prześwit na opony 700 x 45c, co wystarczy, by zmieścić wiele popularnych opon gravelowych.

Ilość bagażu

Oprócz otworów do mocowania na bidony w rurze podsiodłowej i dolnej, Driftless ALR 5 ma dodatkowe punkty montażowe wyżej i po drugiej stronie górnej rury. Dzięki temu można zamontować cztery koszyki na bidon lub, jak zrobił to Trek, dołączyć torbę na ramę, która jest standardowo dołączana do roweru. Trek twierdzi, że wykonana na zamówienie torba Bontrager posiada wzór mapy topograficznej oparty na regionie Driftless w ojczyźnie marki w Wisconsin. Ponadto na karbonowym widelcu również znalazły się po trzy otwory na stronę. Trek twierdzi, że można również zamontować błotniki.

Nowy Trek Checkpoint Driftless ALR 5 waży 9,6 kg w rozmiarze 56, bez torby na ramę. Byłby o 600 g lżejszy od starego modelu w tym samym rozmiarze, pomimo posiadania tej samej ramy z Alpha Aluminium serii 300. Oszczędność wagi wynika prawdopodobnie z pozbycia się jednej zębatki z przodu i przedniej przerzutki poprzez przejście na napęd 1x.

Cena Treka Checkpoint Driftless ALR 5 wynosi na rynku europejskim 3 220 euro, w PL 14499 zł.

Zmiana biegów i środek suportu

W przeciwieństwie do poprzednich wersji Treka Checkpoint ALR, nowy Checkpoint Driftless ALR 5 jest wyposażony w napęd 1x. Stary model miał konfigurację Shimano GRX 2x, składającą się z korby 50/34 z i kasety 11-34 z. Rower z 2022 roku ma pojedynczą zębatkę Shimano GRX RX600 40 z, a z tyłu 11-biegową kasetę SLX M7000 11-42 z tej marki. Ta duża kaseta daje nieco lżejsze przełoenie i wymaga tylnej przerzutki Shimano GRX RX812 z długim wózkiem. Hamulce zostały zmodernizowane z hydraulicznych tarcz Shimano GRX RX400 do RX600 z tarczami 160 mm z przodu i z tyłu.

Trek wymienił również środek suportu z opcji wciskanej na gwintowaną Praxis T47.

Sztyca teleskopowa

Najbardziej przystępny cenowo rower gravelowy Treka ma wspornik siodła Easton EA70 AX, który zapewnia 50 mm skoku. Pozwala to na niewielkie obniżenie siodełka. Niżej położony środek ciężkości może zwiększyć kontrolę podczas zjeżdżania na trudnych technicznie sekcjach tras.

Info: trekbikes.com

Redaktor naczelny Magazynu BIKE.
Dla ETNH dzieli się ogromnym doświadczeniem w branży pisząc o gravelach.

Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzednia hstoria

I am BADLANDS – Rafał Palowski. Część IV (ostatnia)

Następna historia

Krótki Szuter Master albo sposób na życie

Ostatnie autora

Test NS Bikes Rag+ 3

Aż nie chce się wierzyć, że pierwszą wersję Raga+ od NS Bikes testowałem w 2018 roku!…

Test KTM X-Strada Master

Tradycja tradycją, ale kierunek musi się zgadzać, a w przypadku serii X-Strada KTM jest to sport! Jak…

Test Polygon Tambora G8X

Polygon Tambora to pierwszy karbonowy gravel indonezyjskiej marki, a my mieliśmy przyjemność go sprawdzić. Za sprawą…

0
Would love your thoughts, please comment.x