Home Nowości Nowy gravelowy Basso Palta 2 większy komfort i bardziej aero

Nowy gravelowy Basso Palta 2 większy komfort i bardziej aero

0
384

Szybszy, wygodniejszy i bardziej wszechstronny – Basso obiecuje to wszystko w swoim nowym rowerze gravelowym. Palta II była już przez nas testowana w Dolomitach – i to do granic możliwości.

„Palta” to nazwa pierwszego roweru gravelowego Basso sprzed trzech lat, który konsekwentnie opierał się na napędzie 1×11. Teraz Włosi prezentują następcę modelu, nazwaną po prostu „Palta II”.

Geometria prawie niezmieniona


Włosi ograniczyli się do stosunkowo niewielkich aktualizacji dla następcy Palty, zaprezentowanej w 2018 roku. Geometria jest prawie niezmieniona, jedynie pozycja jazdy jest nieco bardziej wyprostowana. Sztyca podsiodłowa z większym ugięciem i opony o szerokości 45 zamiast 42 milimetrów powinny również zwiększyć komfort jazdy. Dzięki kompatybilnym 27,5-calowym kołom, możliwe byłoby zastosowanie opon o jeszcze większej objętości.

Zintegrowane przewody


Palta II ma być szybsza dzięki zmienionemu kształtowi ramy. Przede wszystkim zaokrąglony widelec i nowa karbonowa kierownica powinny oferować mniejszą powierzchnię czołową, tym samym rower ma być mniej podatny na opory powietrza. Zgodnie z tym trendem rower gravelowy wyposażony w zintegrowane kable. Praktycznym detalem, oprócz trzech możliwości montażu koszyka na bidon i torby na rurze dolne, są wydrążone osie kół, w których można schować minitoola.

Egzamin praktyczny w Dolomitach


Do tej pory Dolomity niekoniecznie były terenem dla kolarzy szutrowych. Ale na leśnych ścieżkach, szlakach i szutrowych drogach wokół imponującego masywu Sella, Palta II czuła się zaskakująco jak w domu i była bardzo dobrze wyważona. Dopiero na absolutnym limicie – stromych zjazdach po grubym i luźnym szutrze – rower stawał się nerwowy.

Cechy i ceny


Basso oferuje swój nowy rower gravelowy w pięciu rozmiarach i łącznie 13 wariantach wyposażenia, z pojedynczym lub podwójnym napędem Campagnolo, SRAM i Shimano. Wersja podstawowa z 2-biegowym zestawem GRX kosztuje 3 999 euro, a wersja topowa z 1-biegowym zestawem Ekar i kołami Shamal jest wyceniona na 6 419 euro. Rama jest dostępna za 2899 euro.

Dane techniczne

  • Zakres stosowania: szutry
  • Ceny: od 3999 do 6419 euro
  • Materiał ramy: karbon
  • Rozmiary: XS, S, M, L, XL

Info: basso-bikes.pl

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »