Nowy gravel BMC Kaius 01 łączy aerodynamikę i komfort

2 minut czytania

Nowy BMC Kaius to skrzyżowanie roweru szosowego BMC Teammachine SLR z gravelem URS. Jest to według firmy lekki, karbonowy rower szosowy i gravelowy jednocześnie, zaprojektowany na wyścigi po szutrach… To: „Maszyna do wyścigów gravelowych, która uzyskuje nieograniczoną prędkość”.

Całkowicie nowy Kaius 01 jest oficjalnie „pierwszym szutrowym rowerem wyścigowym” firmy BMC i naprawdę wygląda jak połączenie ich najlepszych rowerów Teammachine i URS. Zalety aerodynamiki i wrażenie rasowego roweru szosowego połączono z dużym prześwitem szutrówki.

Jak najlepiej połączyć aerodynamikę z możliwościami szutrowymi?

Lekkość i aerodynamika

BMC nazywa nowy Kaius 01 idealną mieszanką do wyścigów na szutrze. Dzięki zastosowaniu dużej ilości włókien wysokiej jakości otrzymano lekką i sztywną ramę karbonową o masie zaledwie 910 g, z widelcem o masie 400 g (według informacji BMC). Rama jest również wystarczająco wytrzymała, aby wytrzymać regularne wstrząsy w terenie, dzięki selektywnemu wzmocnieniu kluczowych, narażonych na uszkodzenia miejsc. Jednocześnie dzięki „starannemu kształtowaniu i złożonemu układowi” nadal ma mieć własności tłumiące, plasując się w połowie zakresu technologii nazwanej BMC Tuned Compliance Concept Race Technology, która ma poprawiać poziom komfortu.

Z punktu widzenia aerodynamiki BMC Kaius ma niemal identyczny profil jak Teammachine SLR. Jedynymi wyjątkami są nieco grubsze ramiona widelca, lekko nachylona górna rura, mocniejsze rurki tylnego widelca i małe wycięcie na tylne koło, które pozwala zmieścić duże opony. Kształt rur jest ten sam i odpowiada profilowi Kammtail (kropl z uciętym ogonkiem). Kaius posiada te same sprawdzone zintegrowane koszyki na bidony Aerocore, które wtapiają się w rurę dolną oraz ten sam zestaw kierownicy z mostkiem ICS (Integrated Cockpit System), który całkowicie ukrywa wszystkie przewody.

Najwyższa wersja modelu BMC Kaius 01 One posiada nową, ważącą 315 g, jednoczęściową kierownicę ICS Carbon Aero, podobną do tej z szosowego roweru aero Teammachine SLR, ale o szerokości 36 cm na górz i sporym wygięciu o 12,5° na boki, aby uzyskać szerokość 42 cm w dolnym cwhycie. Kaius 01 Two i Three posiadają oddzielne kierownicę i wspornik kierownicy, ale nadal mają ukryte prowadzenie kabli ICS.

Nowa geometria

Aby zrównoważyć lekkość i prędkość, Kaius 01 posiada nową geometrię i miejsce na szybkie opony szutrowe o szerokości do 44 mm. Geometria łączy prędkość na twardej nawierzchni i precyzyjne prowadzenie – dlatego ma większy zasięg, który połączono z krótszymi wspornikami kierownicy: „przesuwając przednie koło do przodu, aby poprawić stabilność i zwiększyć trakcję”.

A jeśli chodzi o komfort jazdy po szutrze, rower może być wyposażony w najnowszy zintegrowany wspornik BMC MTT Suspension z technologią tłumienia Redshift.

Szczegóły techniczne BMC Kaius

Kaius posiada wspornik siodła o przekroju w kształcie litery D, ale…

…można również wymienić wkładkę w ramie, a tym samym model z „D” na standardową okrągłą sztycę, dzięki czemu rower jest kompatybilny z sztycą typu tele, z linką poprowadzoną wewnętrznie przez układ ICS.

Rower jest kompatybilny z napędami 1x i 2x i posiada zestaw otworów w górnej rurze ułatwiający montaż akcesoriów

Posiada również środek suportu PF86, hamulce tarczowe w standardzie flat mount, osie 12 mm i ukryty hak przerzutki typu „stealth”.

Ceny i wersje BMC Kaius 01

Rower BMC Kaius 01 gravel występuje w sześciu rozmiarach (47-61 cm) i trzech wersjach, z których wszystkie są już (przynajmniej teoretycznie) dostępne u lokalnych dealerów BMC.

Kaius 01 ONE kosztuje 11 499 € z SRAM Red eTap AXS + Force XPLR 1x, kołami Zipp 303 Firecrest i jednoczęściowym kokpitem.

Kaius 01 TWO dostępny jest za 8499€ z Force eTap AXS 2x, kołami Zipp 303 S i dwuczęściowym kokpitem ICS.

Kaius 01 THREE kosztuje 5499€ z Rival eTap AXS 2x, karbonowymi kołami i dwuczęściowym kokpitem.

Info: bmc-switzerland.com

Redaktor naczelny Magazynu BIKE.
Dla ETNH dzieli się ogromnym doświadczeniem w branży pisząc o gravelach.

Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzednia hstoria

Szutermaster Kaszuby – ostatnia edycja Szutermastera w sezonie

Następna historia

POC wypuszcza kaski i okulary z edycji Team AMANI

Ostatnie autora

Test NS Bikes Rag+ 3

Aż nie chce się wierzyć, że pierwszą wersję Raga+ od NS Bikes testowałem w 2018 roku!…

Test KTM X-Strada Master

Tradycja tradycją, ale kierunek musi się zgadzać, a w przypadku serii X-Strada KTM jest to sport! Jak…

Test Polygon Tambora G8X

Polygon Tambora to pierwszy karbonowy gravel indonezyjskiej marki, a my mieliśmy przyjemność go sprawdzić. Za sprawą…

0
Would love your thoughts, please comment.x