Nowy Giant TCX Advanced Pro z mistrzowskim rodowodem

Kategorie:

Materiały prasowe producenta

 

„Dzięki niezliczonym zwycięstwom zawodowców, tytułom mistrzostw świata i tytułom narodowym, Giant z serii TCX od dawna jest stałym elementem wyścigów przełajowych na wszystkich poziomach. Od elitarnych zawodów Pucharu Świata po wyścigi lokalne na całym świecie, rowery TCX są liderem innowacji w cyklokrosie od 2003 roku. Teraz, po raz pierwszy od 2015 roku, wprowadzono zupełnie nową, kompozytową serię TCX Advanced Pro.

 

Stworzony z użyciem technologii kompozytowej Advanced, nowy TCX Advanced Pro cechuje się znacznie mniejszą masą, zachowując jednocześnie wiodącą w swojej klasie sztywność. Rama i widelec zostały przeprojektowane, co łącznie zapewnia 260 gramów oszczędności na wadze. Rama kompozytowa jest o 200 gramów lżejsza niż jej poprzednia generacja (850 gramów w porównaniu do 1050 gramów). Przeprojektowany widelec, również wykonany z kompozytu klasy Advanced, jest o 60 gramów lżejszy (400 gramów w porównaniu do 460 gramów), zachowując tę samą wyjątkową sztywność skrętną i boczną jak poprzednia generacja.

 

Te redukcje masy, oraz pozostałe ulepszenia techniczne w tym asymetryczne tylne widełki zapewniającymi optymalne przeniesienie mocy, sprawiają, że TCX jest bardziej zwrotny i lepiej reaguje podczas jazdy w błocie, piachu czy na ścieżce – we wszystkich warunkach typowych dla wyścigów przełajowych i jazdy w terenie mieszanym. Szybszy na podjazdach, łatwiejszy do przełożenia przez ramię i bardziej responsywny podczas sprintu lub przyspieszania.

 

Oprócz lepszej zwinności i przyspieszenia, nowy TCX Advanced Pro zapewnia również płynniejszą jazdę. Niewidoczny z zewnątrz zacisk sztycy został przeniesiony i umieszczony z tyłu wspornika siodła. Powoduje to lepszą podatność ramy na pochłanianie drgań i umożliwia stosowanie standardowej okrągłej sztycy 30,9 (z użyciem wewnętrznego adaptera) zamiast zastrzeżonej dla Giant sztycy D-Fuse, która jest dostępna we wszystkich nowych modelach TCX. Oznacza to, że do nowej ramy możliwe jest zamontowanie zdalnie regulowanej sztycy, , dzięki czemu ten rower jest jeszcze bardziej uniwersalny dla każdego stylu jazdy i każdego rodzaju terenu. Ponadto model TCX Advanced Pro 1 wyposażony jest w nową sztycę D-Fuse SLR w pełni wykonaną z kompozytu węglowego, która jest o 20 procent bardziej podatna na pochłanianie wstrząsów niż dotychczasowy wspornik D-Fuse SL.

 

Pozostałe innowacje TCX Advanced Pro to lekkie, kompozytowe koła systemowe z gotowym do uszczelnienia zestawem bezdętkowym. Teraz wszystkie zalety jazdy na oponach (max. szerokość 45mm) tubeless takie jak lepsza przyczepność, lepsze przetaczanie się w terenie i lepsza efektywność, mniejsze ryzyku złapania gumy są teraz od razu dostępne po zakupie roweru. Mocowanie hamulców flat mount i sztywne 12mm osie przelotowe znacząco poprawiają sztywność i kontrolę roweru w warunkach wyścigowych.

 

Nowy TCX Advanced Pro to kulminacja prawie dwóch dekad rozwoju produktu. Przez lata inżynierowie i projektanci Giant ściśle współpracowali z zawodowymi kolarzami, w tym mistrzem świata 2008 Larsem Boomem, dziewięciokrotnym zdobywcą Pucharu Świata Larsem van der Haarem oraz mistrzem świata Under-23 Jorisem Nieuwenhuis. Każdy z tych zawodników osiągnął szczyt swojej kariery ścigając się na rowerach TCX, które ustanawiały nowe standardy dla tej klasy rowerów. W ostatnich latach nawiązaliśmy współpracę z nową generacją zawodników, w tym dwukrotnym mistrzem narodowym Kanady, Michaelem van den Ham.

 

Więc, niezależnie od tego, czy ścigasz się w każdy weekend, czy szukasz prędkości, wydajności i kontroli na lokalnych pętlach, nowy TCX Advanced Pro pomoże Ci być jeszcze lepszym kolarzem.

 

Nowy TCX Advanced Pro będzie wkrótce dostępny w sprzedaży.”

 

Informację dostępne na stronie www.giant-bicycles.com/pl/ 

Ogólne o modelu TCX Advanced Pro – https://www.giant-bicycles.com/pl/showcase/tcx-advanced-pro

Advanced Pro 1https://www.giant-bicycles.com/pl/tcx-advanced-pro-1-2021

Advanced Pro 2https://www.giant-bicycles.com/pl/tcx-advanced-pro-2-2021

 

 

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu:
Zdjęcia:
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x