Nowy Giant Propel 2023 bliski premiery

Kategorie:

Jesteśmy zdecydowani w pełni sezonu rowerowego. Po tym, jak podczas Critérium du Dauphiné zauważono po raz pierwszy zawodnicze rowery na Tour de France kolejne premiery są już bardziej niż pewne. Najpierw niedawno emerytowany Tony Martin pozwolił nieoficjalnie rzucić okiem Gianta Propel 2023 postem na instagramie, potem na praktycznie identycznych rowerach w Tour de France wystartowali zawodnicy BikeExchange-Jayco. Co już wiemy?

Team BikeExchange-Jayco jeździł na zupełnie nowym, niewydanym jeszcze Giant Propel 2023 podczas Tour de France, w sieci można znaleźć już więcej zdjęć, choć nie ma jeszcze pełnych informacji technicznych. Co ciekawe, nowy Propel wygląda mniej aero niż poprzedni model, z odchudzonymi rurami, które są bardziej zbliżone do TCR.

Ma też bardziej estetyczny wspornik kierownicy niż jego poprzednik, który wyglądał na odrobinę przeskalowany.

Giant konsekwentnie za to zastosował w nowym rowerze maszt podsiodłowy, ale jeśli doświadczenie z przeszłości jest wskazówką, bardziej przystępne cenowo modele będą miały konwencjonalne wsporniki siodła.

Ciekawym szczegółem jest to, że koszyki na bidon wydają się być specyficzne dla danego rozmiaru – każda z nich została dopasowana do szerokości rury, na której jest zamontowana.

Bez względu na zmiany, nie ma wątpliwości, że Giant poinformuje, że nowy rower jest szybszy, bo jaka marka zawsze twierdzi coś innego o nowym rowerze?

Rowery Giant Propel BikeExchange-Jayco zbudowane były głownie na komponentach Shimano Dura-Ace R9200, ale korba z miernikiem mocy to była poprzednia generacja R9100. BikeExchange-Jayco nie jest właściwie sponsorowane przez Shimano, więc drużyna nie będzie pierwsza w kolejce, gdy zabraknie komponentów.

Ciekawostka – roweryBikeExchange-Jayco wyposażony były w niepokazane jeszcze koła Cadex C50!


Specyfikacja Giant Propel 2023 BikeExchange-Jayco

Rama Giant Propel 2023
Dźwignie Shimano Dura-Ace R9200
Hamulce Shimano Dura-Ace R9200
Przerzutka tylna Shimano Dura-Ace R9200
Przerzutka przednia Shimano Dura-Ace R9200
Korby Shimano Dura-Ace R9100 miernik mocy 54/42, 172.5mm
Kaseta Shimano Dura-Ace R9200 11-30
Łańcuch Shimano Dura-Ace R9100
Koła Cadex Ultra C50 pod szytki
Opony Vittoria Corsa 26mm
Kierownica Giant Contact SLR Aero
Wspornik kierownicy Giant Contact SLR Aero
Wspornik siodła zintegrowany
Siodło Giant Fleet SLR
Pedały Shimano Dura-Ace R9100
Osprzęt Uchwyt na komputer Fouriers i ogranicznik łańcucha, koszyki Giant Propel

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski
Zdjęcia: Instagram Tony Martin / Team BikeExchange-Jayco
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x