Produkty oznaczone kodem RS405, czyli zacisk BR-RS405 i dźwignie ST-RS405 pozycjonowane są poniżej produktów grup Ultegra i 105 i powyżej wobec Sory, która jest w stanie obsłużyć wyłącznie mechaniczne zaciski tarcz. Nowe dźwignie i zacisk wykorzystują płyn hydrauliczny jako medium i tym samym są najtańszym produktem Shimano tego typu.
Zaciski są mocowane w standardzie Flat Mount, czyli taki Post Mount dla rowerów szosowych – zacisk umieszczony jest znacznie bliżej widelca lub ramy i dzięki temu odznacza się większą sztywnością i pewnością hamowania. Dźwignie posiadają sporą powierzchnię podparcia dłoni, co ma pomagać zarówno w hamowaniu w górnym chwycie, jak i w zmniejszeniu obciążenia dla nadgarstków w czasie długich wypraw. Dodatkowo ramiona dźwigni można przestawiać w zakresie 10 mm w celu lepszego dostosowania do własnych preferencji i głębokości „łapania” hamulca. Zaciski mają współpracować ze wszystkimi tarczami szosowymi Shimano, w tym z modelem z technologią Ice Tech.
Nowe hamulce będą dostępne na rynku już w lipcu 2016 roku.