Nowe Shimano 105 R7000

Kategorie:

Nowe Shimano 105 R7000 oferuje działanie na poziomie wyścigowym do różnych zastosowań. Firma zapewnia, że nowa grupa zapewni kontrolę i komfort bez względu na to, gdzie będzie używana, dzięki możliwości użycia hamulców tarczowych lub tradycyjnych, zgodnie z indywidualnym preferencjami.
 

Pierwsze, co można zauważyć, to estetyka i wzornictwo zaczerpnięte wprost od starszych braci Dura-Ace i Ultegry. Shimano twierdzi jednak, że będzie to podstawowy wybór dla tych, którzy niekoniecznie mają za cel tylko ściganie. To według Japończyków pierwsza „prawdziwa” grupa szosowa, dzięki wyposażeniu w 11 przełożeń z tyłu. Jednocześnie jej zakres zastosowań powiększył się dzięki nowym komponentom.

zacisk BR-R7070

Największa nowość w przypadku kolejnej generacji 105 to dodanie do oferty oficjalnie hamulców tarczowych. Nowe zaciski BR-R7070 są kompatybilne z technologią ICE oraz tarczami RT70, zgodnymi z wytycznymi UCI (zaokrąglone krawędzie, włącznie z rozmiarem 140 mm), co ma sprawić, że będą bardzie odporne na przegrzewanie. Kontrolę nad hamulcami zapewniają nowe manetki hydrauliczne o ergonomicznej konstrukcji ST-R7020, z dizajnem skopiowanym z serii Ultegra i modelu ST-R8020, wraz z szerszym zakresem regulacji dla różnych wielkości dłoni. Co więcej, dostępna będzie też wersja ST-R7025 dla jeszcze mniejszych dłoni.

 

Manetka ST-R7000

 

Shimano zapewnia, że bez względu, czy będą to manetki do hamulców mechanicznych ST-R7000, czy też ST-$7020/25, zmodyfikowano ich pracę, dzięki czemu zmiana ma być szybsza i lżejsza, sam zaś skok dźwigni mniejszy w porównaniu do serii 5800. Przednia przerzutka ma kompaktową konstrukcję, więcej miejsca na opony i zintegrowaną regulację naciągu linki. Opcjonalnie dostępna jest też przerzutka tylna z długim wózkiem RD-R7000-GS, która jest w stanie obsłużyć kasetę 11-34 z. Ma też konstrukcję Shadow, dzięki czemu lepiej ma się chować pod kasetą i trybem.

 
 
korba FC-R7000
 

Zmodernizowany napęd zawiera też korbę typu mid-compact, czyli 52-36 z, obok dotychczasowych 50-34 i 53-39 z oraz zębatkę 11-30 z 11 biegami i dziesiątkową 11-34. To opcje, które lepiej maja pasować do rowerów przełajowych, turystycznych czy graveli. Dodatkowo zmodyfikowano zmniejszą zębatkę tak by zmniejszyć krzyżowanie łańcucha i ryzyko jego spadania.

 

przerzutka FD-R7000 przerzutka RD-R7000

 

Nowe Shimano 105 R7000 ma być dostępne w czerwcu, w wersjach czarnej (dwa odcienie) i srebrnej.

 

Więcej informacji bike.shimano.com

 

Shimano 105 R7000 srebrna cała grupa

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski
Zdjęcia: Shimano
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x