Kross Vento 8.0 – Prezentacja

Kategorie:

Ilością karbonowych elementów nie odstaje od najdroższych rowerów na rynku. Rama, widelec, obręcze kół, kierownica, wsporniki – tutaj znajdziemy włókno węglowe. Do tego dochodzą lekkie opony Schwalbe Pro One, pełna grupa mechaniczna Shimano Dura-Ace oferująca 22 biegi i hydrauliczne hamulce tarczowe. 


Karbonowa rama w rozmiarze M ma rurę podsiodłową długą na 530 mm, a górna rura efektywnie ma 545 mm. Tylne górne widełki mają spłaszczony profil, co ma poprawić tłumienie drgan i tym samym prowadzenie roweru. 



Widelec, oczywiście, karbonowy. Ramiona posiadają tradycyjne haki na oś 9 mm. 



Znak czasów – hydrauliczne tarczówki w rowerze szosowym to dzisiaj popularny widok. Obydwie tarcze mają średnicę 160 mm, a więc mocy nie powinno braknąć nawet na tych długich, stromych zjazdach. 



Skok w bok księgowego – manetki ST-RS685 są na pewno tańsze od Dura-Ace, spełniają jednak swoją rolę w obsługiwaniu jedenastu biegów tylnej przerzutki i tłoczeniu płynu do zacisków tarczówek. 



Najlepsza mechaniczna grupa Shimano jest tam, gdzie jest najważniejsza. Korby, przerzutki, kaseta i łańcuch. 



Kokpit zbudowany w oparciu o karbonowe elementy Zippa – kierownicę SLC2 i jej wspornik SL Sprint. 



Koła DT Swiss RC28c ważą 1325 g. Na nich siedzą opony Schwalbe Pro One w rozmiarze 700x25c, gotowe do tubelessowania. 



Element komfortu – siodło fi’zi:k Antares dokręcone do karbonowej sztycy Zipp SL Speed. 



Kross Vento 8.0 waży katalogowo 7,6 kg i kosztuje 15.999 zł. Jego testu szukajcie w czerwcowym numerze Magazynu Bike!

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński, l.kopaczynski@magazynbike.pl
Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x