Kolekcja Sram XPLR wszystko co checie wiedzieć!

Kategorie:

„Powiedz „Explore”. Czym jest gravel? Kategorią? Stylem? Sposobem na życie? Krótka odpowiedź brzmi „tak” – gravel jest tym, czym chcesz, aby był. Jedź tam, gdzie chcesz i odblokuj nieograniczoną przygodę tuż przed swoimi drzwiami” – tak brzmi początek informacji prasowej przygotowanej przez Srama.

Sram podaje, że „stworzyliśmy naszą nową kolekcję XPLR, aby pomóc Ci określić Twój własny styl jazdy. To trzy zaufane marki o trzy zestawy produktów zaprojektowane, aby dać rowerzystom szosowym, górskim i szutrowym nieograniczone możliwości jazdy.” Oto kompletna informacja prasowa, jaką dostaliśmy. Mamy obiecany zestaw do testu, więc wkrótce pierwsze wrażenia!

UKŁAD NAPĘDOWY XPLR

Nowe przełożenia dla rowerzystów gravelowych – dostosowane do potrzeb użytkowników z opuszczaną kierownicą, nowe przerzutki bezprzewodowe SRAM do jednej tarczy z przodu mają oferować lepiej dobrane przełożenia. Kaseta 10-44 z i pasująca do niej przerzutka zapewniają duży zakres przełożeń na szutrowe podjazdy i ciasne skoki do szybkiej jazdy po szosie. Można wybrać jeden z trzech poziomów – Red, Force i Rival – wszystkie wyposażone są w innowacyjną, bezprzewodową zmianę przełożeń AXS firmy SRAM.

PRZERZUTKI TYLNE XPLR ETAP AXS

Jeśli Twoja jazda nie jest kompletna, dopóki na oponach nie pojawi się trochę brudu, wiesz, jak ważne są sprawne komponenty, które poradzą sobie z każdym wyzwaniem. Przerzutka tylna SRAM XPLR eTap AXS jest jednostką dedykowaną do napędów 1x, zaprojektowaną do użytku z kasetami XPLR 10-44 z. Zapewnia ona niezakłóconą pracę przerzutki, która z równą łatwością radzi sobie na asfalcie i singlach. Bezprzewodowa i sprawdzona logika zmiany przełożeń eTap, łączność AXS oraz zaawansowane zarządzanie łańcuchem sprawiają, że ta przerzutka robi dokładnie to, co chcesz, kiedy jej potrzebujesz.

-Dostępna w wersjach SRAM RED, Force i Rival
-Bezprzewodowa, elektroniczna przerzutka eTap zapewniająca intuicyjną zmianę przełożeń, łatwą konfigurację i niezawodność
-z korbą 1x do użytku z kasetami 10-44 z XPLR i 10-36 z
-Obsługa appki SRAM AXS, umożliwiająca łatwą personalizację
-Zarządzanie łańcuchem zapewnia cichą i bezpieczną pracę mechanizmu napędowego
-Większe kółka przerzutki X-SYNC dla zwiększenia trwałości i wydajności
-Kompatybilny z istniejącymi bateriami eTap

KASETY XPLR 10-44 z

Spraw, by codzienna jazda od drzwi wejściowych nabrała nieco pikanterii dzięki odrobinie brudu. Zakres 440% kasety XPLR 10-44 z zapewnia płynną progresję przełożeń, gdy pocisz się na szutrowych podjazdach, oraz ciasne skoki na wyższym biegu, gdy nadchodzi czas na asfalcie. Funkcje zmiany przełożeń na każdej zębatce zostały zoptymalizowane pod kątem elektronicznej zmiany przełożeń, więc za każdym razem uzyskasz szybką, płynną i precyzyjną zmianę.

-Dostępne na poziomach XG-1271 i XG-1251.
-Przełożenia X-Range zapewniają większy zakres i bardziej płynną progresję przełożeń, dzięki czemu zawsze jesteś na właściwym biegu
-440% zakres daje pokrycie, którego oczekują kolarze gravelowi
-Do użytku z tylnymi przerzutkami XPLR 1x
-Kompatybilny z łańcuchami typu Flattop
-Kompatybilna ze sprzęgłem XDR
-Technologia MINI CLUSTER zapewniająca niską wagę i trwałość

NOWE ZESTAWY KORBOWE 1X Z BEZPOŚREDNIM MONTAŻEM ZĘBATEK

Zapoczątkowaliśmy napęd 1x, a korby SRAM RED i Force 1 rozwijają tę innowację. Lekkie i sztywne mechanizmy korbowe z mocowaniem bezpośrednim 1x w rozmiarach 38-46 z współpracują z wytrzymałymi ramionami z włókna węglowego, dzięki czemu zakres przełożeń roweru jest dostosowany do Twoich potrzeb, przy minimalnych komplikacjach. Nasza przełomowa technologia łańcuchów X-SYNC utrzymuje łańcuch tam, gdzie powinien być, nowa opcja szerokiego rozstawu zapewnia maksymalny prześwit opony, a kasety XPLR 10-44 dbają o zakres przełożeń. Możesz więc skupić się na zabawie. 

-Jedno zębatkowt układ napędowy upraszcza funkcjonalność i zmniejsza masę
-Nowe zębatki łańcuchowe z mocowaniem bezpośrednim zmniejszają masę w porównaniu z tradycyjnym pająkiem
-Technologia SRAM X-SYNC z szerokimi zębami i wąskimi zębami zapewnia maksymalną kontrolę łańcucha
-Laserowo wytrawiane wykończenie pierścieni łańcuchowych jest bardziej trwałe
-suport DUB zwiększa trwałość, prostotę i szeroką kompatybilność
-Możliwość rozbudowy do miernika mocy

KORBA FORCE 1 WIDE

Zapoczątkowaliśmy napęd 1x, a korby SRAM Force 1 Wide rozwijają tę innowację. Jest lżejsza, mocniejsza i prostsza, a bezpośrednie mocowanie zmniejsza jej wagę. Korby w szerokim wariancie pasują do największych opon dla Twojej szutrowej maszyny z napędem 1x.

-Bezpośrednie mocowanie kół łańcuchowych od 38 z do 46 z
-Wspornik dolny DUB zwiększa trwałość i prostotę
-Korby o szerokiej linii łańcucha pasujące do największych opon gravelowyc
-Dłuższy trzpień korby DUB dostosowany jest do standardów suportu ram szosowych i MTB, zapewniając kompatybilność pomiędzy markami
-Kompatybilny z tylnym rozstawem 135, 142 i Boost
-Możliwość rozbudowy do miernika mocy

ZAWIESZENIE XPLR

RockShox podkręca szuter dzięki nowemu widelcowi i sztycy dropper. Nnowa kolekcja XPLR została zaprojektowana specjalnie po to, aby podróże po szutrowych drogach były jeszcze bardziej wydajne i przyjemne. Zawieszenie zapewnia większy komfort, dodaje pewności i większej kontroli, gdy teren staje się trudny. A to oznacza szybszą jazdę przy jednoczesnym zwiększeniu przyczepności na nierównych drogach. Zbudowany od podstaw z myślą o gravelu, nowy Rudy ma wystarczający skok, aby zapewnić Ci komfortową kontrolę nad jazdą, gdy zjedziesz poza utarte szlaki. W połączeniu z nowym Reverb AXS XPLR, stworzyliśmy konstrukcję przystosowaną do jazdy po szutrze, z wbudowanym mechanizmem ugięcie, który pozwala na jazdę w nowym terenie.

Wprowadź Rudy’ego do gry

Rudy XPLR został stworzony specjalnie do jazdy po szutrze. Większa przyczepność. Więcej kontroli. O wiele więcej zabawy. Bez względu na to, czy żwir jest grząski, czy asfalt się przed Tobą rozpada, Rudy błyszczy, gdy droga staje się nierówna, a singletrack wzywa. Rudy chroni Twoje ciało przed wyczerpaniem, dzięki czemu jeździsz szybciej, dłużej i jesteś mniej zmęczony. Lepiej kieruje, zapewniając bardziej precyzyjną kontrolę, dzięki czemu przednie koło nie odbija się przy nagłych uderzeniach.

Amortyzator Charger Race Day

Amortyzator Charger Race Day został stworzony by sprostać wymaganiom najszybszych zawodników cross country na świecie. Jest to najlżejszy amortyzator jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy, oferujący wydajność i efektywność. Dostrojony tak, aby zapewnić jeszcze większą wydajność dla kolarzy jeżdżących po szutrach, solidną blokadę oraz mnóstwo komfortu i kontroli na mniej uczęszczanych ścieżkach. Charger Race Day jest idealnie dopasowany do Rudy’ego.

Płynniej znaczy szybciej

Zaprojektowana specjalnie dla rowerów gravelowych i e-gravelowych, nowa sprężyna Solo Air RockShoxa na nowo definiuje sposób, w jaki widelec o krótszym skoku może odciążyć drogę. Ta całkowicie nowa konstrukcja pozostaje czuła i gładka przy małych wstrząsach i jest odporna na ostre wybicia z dołu przy większych uderzeniach. Solo Air pomaga chronić Twoje nadgarstki, dłonie, przedramiona i zdrowie. Jedź szybciej, nie martwiąc się o wyboje.

Załóż błotnik przed sobą

Pozdrawiamy tych, którzy nie potrzebują błotnika. Dla jeźdźców, którzy szlifują błotniste drogi przez cały rok lub potrzebują okazjonalnej osłony, Rudy pozwala na dostosowanie potrzeb błotników do regionu lub pory roku. Rudy oferuje pełną kompatybilność błotników. Krótki błotnik RockShox Premium będzie dostarczany z nowym Rudym, a także sprzedawany oddzielnie jako akcesorium RockShox.

Nie tylko dla wyglądu

Mocny, lekki i stylowy. Czego więcej można chcieć? Rudy Ultimate posiada maszynowo obrabianą i anodyzowaną koronę, która utrzymuje niską masę przy zachowaniu wysokiej jakości.

Prześwit ma znaczenie

Na długiej, nieznanej drodze do nikąd, prześwit ma znaczenie. Rudy zapewnia przestrzeń między gumą a rowerem, mieszcząc opony o szerokości do 50 mm i całe błoto, które z nich spadnie.

Rudy Ultimate XPLR

Nowy Rudy doskonale pasuje do Twojego roweru gravelowego. Jest wydajny energetycznie na prostych odcinkach i oferuje wystarczający skok, aby zapewnić Ci komfortową kontrolę, gdy sytuacja staje się trudna. Wyposażony w całkowicie nowe, 30 mm górne rury zbudowane wokół dampera Charger Race Day (najlżejszego dampera w historii) i sprawdzonej sprężyny SoloAir. Rudy oferuje precyzyjne sterowanie, kompatybilność z pełnymi lub krótkimi błotnikami oraz wygląd, który sprawi, że Twój rower szosowy będzie z niego dumny. Wszystko zaprojektowane z myślą o potrzebach kolarzy jeżdżących po szutrach.

-Zbudowany specjalnie i skoncentrowany na rowerach gravelowych i e-gravelowych
-Górne rury o średnicy 30 mm są lekkie i dobrze wyglądają
-Opcje skoku 30 mm lub 40 mm
-Damper Charger Race Day dostrojony do potrzeb gravela z solidną blokadą i pełnym zakresem regulacji odbicia 
-Sprężyna Solo Air zoptymalizowana pod kątem krótkiego skoku i wydajności na wybojach
-Kompatybilność z krótkimi błotnikami
-Pełna kompatybilność z błotnikami dzięki niestandardowym elementom stealth stay
-Lekka, obrabiana maszynowo i anodyzowana korona oferuje wysokiej jakości i trwałe wykończenie
-Płyn tłumiący Maxima Plush zmniejsza tarcie i wycisza hałas amortyzatora
-Prześwit na opony do 700×50
-Dostępny w nowym kolorze Kwiqsand Signature lub czarnym z połyskiem
-Zatwierdzony dla E-bike

Rewolucja w zakresie dropperów

Podobnie jak jej poprzedniczka, nowa sztyca typu dropper Reverb AXS XPLR reprezentuje zmianę paradygmatu w jeździe poza asfaltem. Co najważniejsze, nie musisz już trzymać się go kurczowo. Po usunięciu siodła „z drogi” możesz zjeżdżać z czystą pewnością siebie i kontrolą, zachowując zwinność roweru

Zbudowany specjalnie do jazdy po szutrze

Obecny Reverb AXS mógł być nieco mniejszy, ale nie tego potrzebowali kolarze jeżdżący po szutrach. Nowy Reverb AXS XPLR oferuje świetne osiągi i jest wyposażony w całkowicie nowe, pneumatyczne elementy wewnętrzne z wbudowanym systemem kontroli trakcji o nazwie ActiveRide. Nowy system ActiveRide jest solidny jak skała, gdy jest w pełni rozłożony. Dostosowując się do indywidualnych preferencji rowerzysty, ActiveRide włącza się w momencie, gdy tego potrzebujesz. Jego zadaniem jest pochłanianie drobnych drgań drogi, co oznacza większą przyczepność i komfort podczas długiej jazdy.

Kompatybilny z SRAM AXS

Nowa sztyca Reverb AXS XPLR jest wyposażona w technologię SRAM AXS, która jest częścią spersonalizowanego kokpitu z interakcją, personalizacją i łącznością na najwyższym poziomie we wszystkich komponentach obsługujących AXS. Wykorzystaj moc AXS.

Reverb AXS XPLR

Nowa sztyca dropper Reverb AXS XPLR zapewnia większą kontrolę, pewność i radość z jazdy po szutrowych drogach na całym świecie. Stworzyliśmy całkowicie nową konstrukcję z lekkimi, pneumatycznymi elementami wewnętrznymi o wbudowanej elastyczności, którą nazywamy ActiveRide. Dzięki technologii SRAM AXS, Reverb AXS XPLR jest częścią najbardziej spersonalizowanego kokpitu.

-Nowy 27,2 mm Reverb AXS XPLR zapewnia większą kontrolę, pewność i radość z jazdy po szutrze.
-ActiveRide – wewnętrzne elementy wykonane wyłącznie z powietrza zapewniają w pełni sztywną pozycję górną. Za dotknięciem kontrolera AXS masz wbudowaną elastyczność, która zapewnia komfort i kontrolę na najbardziej szutrowych odcinkach.
-Dwie opcje skoku do wyboru – 50 mm lub 75 mm
-Zaciski siodła kompatybilne z okrągłymi szynami 7 mm, owalnymi 7×9 mm i owalnymi 7×10 mm.
-Długość sztycy podsiodłowej 400 mm i 350 mm (tylko 50 mm drop)
-Technologia AXS umożliwia dostosowanie roweru do indywidualnych potrzeb za pomocą aplikacji mobilnej AXS.
-Sterowanie kierownicą AXS (drop lub flat bar)
-Wspólna bateria z wszystkimi innymi komponentami SRAM AXS
-System jest całkowicie wodoodporny i pyłoszczelny zgodnie z normą IP69K – zabierz go wszędzie
-Bateria i ładowarka SRAM AXS w zestawie

To także może cię zainteresować

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu:
Zdjęcia:
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x