Giant Propel Advanced Pro 2. Aerodynamika dla mas

Kategorie:

 

Giant Propel Advanced Pro 2 jest tylko jednym z aż ośmiu dostępnych w Polsce modeli. Giant zawsze hojnie uzupełnia wachlarz dostępnych wersji i wyposażeń. Mamy więc dwa bardzo wysokie modele na tarczówkach, z napędami odpowiednio Shimano Dura-Ace Di2 oraz Ultegra Di2, i aż sześć niższych z hamulcami szczękowymi, które stopniowo wyposażone zostają od Shimano Ultegry Di2 po napęd Shimano 105.

Wszystkie modele oparte na ramach z kompozytów węglowych – Advanced lub Advanced Disc – różnią się jeszcze konstrukcją widelca. W tańszych modelach montowana jest aluminiowa rura sterowa, kompozytowa w droższych. 

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

Giant Propel Advanced Pro 2 – aero pełną gębą! Rura podsiodłowa wyprofilowana, by mieścić koło. Rury ramy są spłaszczone, by stawiać jak najmniejszy opór. 

 

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

Rama: Kompozyt węglowy – Advanced. 

 

 

 

 

Cały rower zaprojektowano na drodze analizy CFD (Computational Fluid Dynamics) i testów w tunelu aerodynamicznym, finalnie uzyskując efekt w postaci technologii Giant’s AeroSystem

Giant Propel Advanced Pro 2 jest zestawem kompletnym, każdy jego element ma wpływać na poprawienie własności aerodynamicznych pojazdu. Poniżej hamulce SpeedControl SL, konstrukcją przypominające v-brakes „pożyczone” z MTB. Również „spłaszczone”, ukryte za rurami tylnego trójkąta, mają hamować tylko wtedy, gdy się tego od nich oczekuje. 

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

 

 

 

 

 

Kokpit Giant Propel Advanced Pro 2 zgrabnie się prezentuje. My dopasowaliśmy wysokość kierownicy, by dobrze się jeździło w czasie testów, zostawiając kilka podkładek powyżej mostka. Z „kominkiem” powstałym na rurze sterowej docelowy użytkownik poradzi sobie przy użyciu ostrego brzeszczota. 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

Łapy Shimano 105 ST-5800, 2×11 – nasz model to najniższa wersja Giant Propel Advanced Pro.

Przedni widelec z kompozytu węglowego – Advanced Pro z kompozytową rurą sterową OverDrive2.

 

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

Sztyca podsiodłowa z kompozytu węgłowego Giant Vector.  Zacisk sztycy ukryty pod gumową osłoną, która jednocześnie chroni przed kurzem i wodą. 

 

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

Wewnętrzne prowadzenie linek. Tutaj wejście linek przerzutek i umieszona pod ręką baryłka do regulacji. Linka tylnego hamulca prowadzona została wewnątrz z lewej strony ramy. 

 

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

Kokpit z innej perspektywy.  Kierownica Giant Contact SL. U nas koniecznie z uchwytem na licznik, by mierzyć kilometry naszego długodystansowego testu.  Mostek Giant Contact SL.

 

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

Linki hamulców zdają się być jedynymi „chorągiewkami” mogącymi wzmagać opór powietrza. Poza tym rower wygląda nad wyraz szczupło. 

 

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

Korba Shimano 105, o umiarkowanie twardych blatach 52/36T.  Przerzutka przednia Shimano 105 FD-5800.

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

Przerzutka tylna Shimano 105 FD-5800. Kaseta Shimano 105 CS5800, 11x28T, 11s.

 

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

Koła Giant SLR 1 Tubeless Ready są dość lekkie, a możliwość założenia bezdętkowych opon pozwala zyskać kolejne gramy i poprawić komfort. 

Opony Giant Gavia Race 1 Tubeless, 700×25. My, dla własnego komfortu psychicznego, od razu zalaliśmy je mlekiem uszczelniającym. 

 

 

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

Zgrabny zacisk Gianta. 

 

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

Siodło Giant Contact SL. 

 

 

 

 

 

Giant Propel Advanced Pro 2

 

 

Rower dostępny jest w rozmiarach S, M, M/L i L.

 

 

Test długodystansowy Gianta Propel Advanced Pro 2 pojawi się w czerwcu, w wydaniu Tour 2/2018.

 

 

 

Więcej informacji o rowerze i innych dostępnych modelach na stronie Giant Polska.

 

 

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Anna Tkocz
Zdjęcia: Anna Tkocz

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x