Nowa gama rowerów gravelowych wyposażona jest w lżejsze, kompozytowe ramy z unowocześnioną geometrią i technologią flip chip, która umożliwia dostosowanie się do terenu.
Giant wprowadził nową generację kompozytowych graveli Revolt – Revolt Advanced Pro i Revolt Advanced. Obie serie wyposażone są w lżejsze ramy z unowocześnioną geometrią, zaprojektowaną tak by zwiększyć prędkość i wydajność na nierównych drogach i szutrach. Nowy Revolt oferuje wiele, jak określa je Giant przełomowych technologii, w tym flip chip haka przerzutki, który pozwala na ustawienie bazy kół, by dopracować prowadzenie roweru w zależności od stylu jazdy i terenu.
Inżynierowie Giant i twórcy produktów współpracowali z zawodnikami Giant Factory Off-Road Team, aby dopracować nowe modele Revolt Advanced Pro i Revolt Advanced. Zawodnicy, w tym Josh Berry— zwycięzca Belgian Waffle Ride i zdobywca miejsca na podium w Unbound Gravel—pomogli wskazać jak poprawić osiągi w zawodach gravelowych na profesjonalnym poziomie. Przez ostatnie lata Berry i kilku kolegów z zespołu testowało prototypowe modele podczas różnych zawodów w USA, w tym Rebecca’s Private Idaho.
“Wyścigi gravelowe stały się bardziej agresywne, a nowy Revolt pozwala nam przesuwać granice tego do czego jesteśmy zdolni” – powiedział Berry. “Jazda na rowerze, który jest o wiele lżejszy od roweru, na którym ścigałem się w zeszłym roku to prawdziwa przyjemność. Teraz mogę jeździć z lokalnymi grupami na szosach, a wracać do domu szutrowymi trasami. Teraz czerpię z tego o wiele więcej przyjemności dzięki lepszemu prowadzeniu i bardziej wydajnej reakcji na pedałowanie.”
Jak pisez Giant: To właśnie zapotrzebowanie na przewagę konkurencyjną ze strony zawodników takich jak Berry, w połączeniu z celem posiadania szerokich możliwości dostosowania się do różnych stylów jazdy gravelowej, doprowadziło do rozwoju nowego Revolta. Giant: „Końcowym efektem jest gravelowa maszyna nowej generacji, która jest ogromnym krokiem na przód w zakresie wydajności, kontroli i zdolności dostosowania się do zmiennych stylów jazdy.”
Niższa masa, poprawiona wydajnosc
Flagowym modelem serii jest nowy Revolt Advanced Pro, najlżejszy Revolt, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Całkowicie nowa rama klasy Advanced i kompozytowy widelec Advanced SL oszczędzają łącznie 200 gram w porównaniu do poprzedniej generacji. Revolt Advanced jest wyposażony w tą samą ramę i widelec klasy Advanced oszczędzając łącznie 160 ramów w porównaniu do poprzedniej generacji.
Rower ma zachowywać płynne prowadzenie na nierównym podłożu, jednocześnie został zbudowany z myślą o utrzymywaniu prędkości na dłuższych dystansach. Podobno bardziej niż kiedykolwiek skoncentrowano się na wydajności i zwinności, ma być równie sprawny na podjazdach na drogach gruntowych, pokonywać szutrowe zakręty z dużą prędkością i sprinty do mety po długich godzinach na siodełku – to także znajdziemy w materialach Gianta.
Obie nowe serie mają krótszą bazę kół i zredukowane wyprzedzenie osi, które nadają rowerowi bardziej żywe i czułe wrażenia z jazdy w różnych warunkach. Unowocześniona geometria uwzględnia dłuższy wysięg – teraz 387 mm w porównaniu do 381 mm w poprzedniej generacji dla rozmiaru M—i o 1 stopień bardziej stromy kąt główki ramy (71.5 stopni w porównaniu do 70.5 stopni). Dodatkowo suport został obniżony o 10 mm (z 80 mm do 70mm).
PEŁNA SPÓJNOŚĆ
Każdy nowy Revolt ma obniżone połączenie widełek górnych z rurami o mniejszej średnicy by poprawić prowadzenie bez utraty sztywności podczas pokonywania zakrętów, sprintu czy wspinaczki. Każdy model jest wyposażony w najnowszą sztycę z technologią D-Fuse, która zmniejsza wstrząsy i wibracje na nierównych drogach, jednocześnie oferując możliwość wykorzystania okrągłej sztycy 30,9. Każdy kto szuka maksymalnej kontroli w terenie może wyposażyć rower w opuszczaną sztycę w stylu MTB.
Zarówno seria Revolt Advanced Pro i Revolt Advanced mają kierownicę D-Fuse, podobnie jak sztyca, uformowaną w kształcie litery D. Modele Revolt Advanced Pro wyposażone są w kierownicę kompozytową Giant Contact SLR XR D-Fuse, a Revolt Advanced w aluminiową kierownicę Contact XR D-Fuse. Kierownica współgra ze sztycą by nadać komfort bez niepożądanej złożoności związanej z zawieszeniem.
MOŻLIWOŚĆ DOSTOSOWANA SIĘ DO TERENU
Nowe modele Revolt są wyposażone w nowy flip chip haka przerzutki, który pozwala na regulację bazy kół o 10 mm. Krótkie ustawienie daje szybsze i bardziej zwinne prowadzenie, natomiast dłuższe ustawienie daje większy prześwit dla szerszej tylnej opony (aż do 53 mm w porównaniu do 42 mm w przypadku krótkiego ustawienia) i wydłuża wyprzedzenie osi o 4mm co daje stabilność przy wyższych prędkościach. Oczywiście to nie pierwsze rozwiązanie tego typu – wystarczy wspomnieć np. poprzednią generację Treka Crocketta z suwanym hakami. Jednocześnie tam miejsca na opony było mnie.
Dopełniając nową ramę, niektóre kluczowe komponenty zostały unowocześnione by poprawić osiągi Revolta. Seria Revolt Advanced Pro jest wyposażona w najnowszą technologię sztyc D-Fuse, kompozytowy wspornik D-Fuse SLR ma możliwość ustawienia offsetu w zakresie -5/+15mm. Sztyca jest zabezpieczona przez ukryty zacisk wewnątrz rury podsiodłowej, pozwalając na zwiększenie obszaru wyginania o 25 procent. Przekłada się to na lepsze prowadzenie i większy komfort, jak zapewnia Giant.
Obie serie są wyposażone w kompozytowy system kół Giant, w tym zupełnie nowy CXR 1 w modelach Revolt Advanced, a także fabryczny zestaw opon bezdętkowych. Każdy zestaw kół ma zapewniać wytrzymałość przy minimalnej wadze oraz możliwość jazdy na oponach o dużej objętości na niskim ciśnieniu. Ma to zapewniać płynniejszą jazdę, lepszą przyczepność i większą wydajność w zróżnicowanym terenie.
Aby zmaksymalizować możliwości Revolta podczas długich wyścigów lub wypraw, obie serie są wyposażone w 6 mocowań na koszyki – dwa na dolnej rurze, dwa na widelcu oraz po jednym na górnej rurze i rurze podsiodłowej. Rama posiada również specjalny adapter na sztycy do montażu bagażnika, który dodatkowo jest kompatybilny z błotnikiem.