Ghost Road Rage – jeszcze gravel?

Kategorie:

Więcej niż gravel

Nazwanie serii Ghost Road Rage po prostu  gravelami może być uznanane za  lekkie nadużycie, bo rowery wędrują czy raczej jadą po wąskiej krawędzi pomiędzy tym gatunkiem, powiedzmy szosowym, a MTB. Fire Road Rage to sprzęt bardziej ścieżkowy z oponami w wymiarze typowym dla MTB i twentyninerów, a Endless Road Rage to raczej sprzęt na szybkie wypady na drogi, szlaki i ścieżki.

 

Inni bracia z serii Ghost Road Rage

Generalnie rzecz ujmując cała seria Ghost Road Rage jest młoda i skierowana do fanów jazdy w różnym terenie, jak i w wyścigach gravelowych (w Polsce jeszcze nie występujących praktycznie) i przełajowych. Znajdują się w w niej zarówno rasowe maszyny do ścigania jak Nivolet, jak i te które zostawiają więcej miejsca na opony. Wspólna cecha to między innymi karbonowa rama i hamulce tarczowe. Endless 8.7 i Fire 6.9 to ich uzupełnienie – ale nie sugerujcie się liczbami, które wprowadzają tylko zamieszanie. Jednocześnie warto zwrócić uwagę na fakt, że to nie są po prostu te same ramy – nie zgadza się choćby liczba otworów na dodatkowe akcesoria.

Ghost Violent Road Rage Ghost Violent Road Rage

Bardziej tradycyjne warianty z serii Ghost Road Rage – Violent Road Rage do ścigania w CX (na górze) i Ghost Violent Road Rage 5.8 dla początkujących adeptów przełaju

 

Fire Road Rage 6.9 – krótko i na tamat

Ghost Fire Raod Rage 6.9 LC to…. rozprawka na temat tego, jak wyobraża sobie gravele producent górali. Już seryjnie w Fire Road Rage znajdują się opony MTB o szerokości 2,0 cala (29″), hamuje się hamulcami jak w MTB (standard Post Mount pozwala na użycie większych tarcz), także co do napędu sięgnięto po góralskie komponenty i wymiary – np. środek suportu to standard MTB, nie szosowy. 

  • opony 29 cali – WTB Dual 2,0
  • rama i widelec z karbonu
  • napęd 1×11 Srama, mieszanka komponentów Apexa i Rivala
  • korba Truvativ Descendant, tarcza 36 zębów
  • tryb Srama 10-42 z
  • hamulce hydrauliczne Apexa, przód 180 mm, tył 160 mm
  • liczne mocowania do dodatkowych akcesoriów
  • waga 9,84 kg (bez pedałów)
  • rozmiary XS, S, M, L, XL
  • Cena 2599 euro

Ghost Road Rage

 

W rowerze spłaszczono tylne widełki, co ma podnosić komfort jazdy

 

Ghost Road Rage

 

Na przednim widelcu mamy po trzy otwory do mocowań akcesoriów z każdej strony

 

Ghost Road Rage

 

Seryjnie mieszczą się bez problemu opony o szerokości 2,0 cala

 

Ghost Road Rage

 

Właściwości tłumiące ma mieć też sztyca

 

Ghost Road Rage

 

Mocowanie do sakwy na rurze górnej

 

Ghost Road Rage

 

Elegancka metoda blokowania sztycy – śruba ukryta pod rurą górną ramy. Uwaga – rowery przystosowane są też do sztyc teleskopowych z wewnętrznym prowadzeniem!

 

Ghost Road Rage

 

Nie tylko korba to model MTB – także sam środek suportu ma odpowiednią szerokość

 

Endless Road Rage 8.7 – krótko i na temat 

  • opony 650B (27,5 cala) – WTB Bayway o szerokości 47 mm
  • rama i widelec z karbonu
  • napęd Sram 1×11, miszanka części Rivala i Apexa
  • korba Truvativ Descendant, 36 z
  • tryb Sram 10-42 z
  • hamulce hydrauliczne Srama Apex, przód 180 tył 160 mm
  • dynamo w przedniej piaście, oś 12 mm
  • liczne mocowania do dodatkowych akcesoriów
  • The Plug – ładowrka USB
  • rozmiary ramy XS, S, M, L, XL
  • cena 2799 euro

 

Ghost Road Rage

 

Rama Endless Road Rage jest identyczna, ale już nie koła i opony

 

Ghost Road Rage

 

Napęd to miesznka ze świata graveli  (przerzutka) i MTB (pozostałe)

 

Ghost Road Rage

 

Korba MTB Truvativ Descendant o 36 zębach

 

Ghost Road Rage

 

Opony WTB 27,5 cala i o szerokości 47 mm

 

Ghost Road Rage

 

Tylne widełki mają mieć własności tłumiące

 

Ghost Road Rage

 

Przód pozostawia dużo miejsca, zarówno na większe koła, jak i na błotniki

 

Ghost Road Rage

 

Tu także znajdziemy bardzo wiele możliwości mocowań akcesoriów

 

Ghost Road Rage

 

Oraz seryjnie zamontowane dynamo w przedniej piaście

 

Ghost Road Rage

 

Środek suportu ma typowe wymiary MTB – jest szerszy niż na szosie

 

Ghost Road Rage

 

Kolejne mocowanie do sakw – tym razem na rurze górnej

 

Ghost Road Rage

 

I ładowarka z wyjściem USB – bardzo praktyczne!

 

Geometrie? Spokojne, typowe dla graveli, z płaskim kątem widelca i dość długimi widełkami tylnymi (430 mm), ale jednocześnie sportowym pochyleniem. Szczegóły znajdziecie tutaj

Więcej informacji na temat rowerów znajdziecie na stronie producenta czyli tutaj

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski
Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x