Fulcrum Speed 25 karbonowe koła wspinaczkowe o masie 1285 g

Kategorie:

Celem nowych, ultralekkich kół Speed 25 firmy Fulcrum, jest po prostu „zdobywanie szczytów”. Podczas gdy kolarze szosowi zaakceptowali fakt, że koła aerodynamiczne są po prostu szybsze na płaskim terenie i w terenie pofałdowanym, kiedy przychodzi czas na górskie podjazdy, niska masa jest nie do przecenienia. Ubrany w nie rower jakby latały po górach. Dzięki wadze poniżej 1300 g i nowoczesnym szerokim obręczom bezdętkowym oraz hamulcom tarczowym, łatwo sobie wyobrazić, że nowe koła Fulcrum Speed 25 sprawią, że każdy szybciej będzie pokonywał podjazdy.

Lekkie, karbonowe koła Fulcrum Speed 25

Fulcrum ma nadzieję, że dzięki swoim nowym kołom Speed 25 sprawi, że kolarze szosowi na nowo przemyślą kwestię lekkich kół. Większość zmian w kołach w ostatnich latach – głębsze profile aero, przejście na hamulce tarczowe, szersze obręcze i bezdętki – sprawiły, że koła przytyły. Speed 25 udowadnia jednak, że nowoczesne koła szosowe nie muszą być cięższe.

W przypadku kolarzy pokonujących podjazdy lekkość nadal rządzi. Dla kolarzy pokonujących duże dystanse, niższy profil kół oznacza mniejszą podatność na wiatr. Fulcrum twierdzi, że dłuższe szprychy, mniejsze głębokości obręczy oraz asymetryczne kształty przedniej i tylnej obręczy pozwalają na dostrojenie reakcji na sprint przy jednoczesnym zachowaniu komfortu.

Detale techniczne Fulcrum Speed 25

Jedyną cechą, na którą wszyscy zwrócą uwagę w przypadku tych kół o głębokości 26 mm, jest ich waga wynosząca zaledwie 1285 g.

Jest to możliwe dzięki nowoczesnej szerokości wewnętrznej 21 mm i zoptymalizowanemu pod kątem aerodynamiki profilowi zewnętrznemu 27,6 mm, profilowi obręczy bezdętkowej 2-Way Fit, który działa z dętkami lub bez, hamulcom tarczowym, osiom 12 mm, kompatybilności z wszystkimi nowoczesnymi napędami szosowymi i wykonaniu w 100% w Europie.

Co nowego?

Koła otrzymały sprawdzone łożyska ceramiczne USB firmy Campy (50% mniejszy opór niż w przypadku stalowych łożysk premium). Posiadają proste, zewnętrzne nyple, ale wykorzystują technologię MoMag, która zapewnia ciągłe, karbonowe łoże obręczy bez otworów na szprychy, co oznacza brak konieczności stosowania taśmy przy montażu bezdętkowym i perfekcyjny, bezproblemowy montaż opon tubeless. Obręcze są również wykonane prosto z formy, z żywicy odpornej na promieniowanie UV, co oznacza brak dodatkowej farby lub lakieru bezbarwnego zwiększającego wagę oraz matowe wykończenie. Elegancja pasuje do każdego roweru.

Fulcrum zastosował 24 aerodynamiczne, podwójnie cieniowane szprychy z przodu i z tyłu oraz specyficzny splot – dzięki czemu dwie szprychy nie dotykają się podczas krzyżowania. Może się to wydawać mało istotne, ale Fulcrum twierdzi, że zapewnia to wydajność przez długi okres użytkowania oraz gwarancję braku niepożądanych dźwięków.

Cena i warianty Fulcrum Speed 25

Nowe, ultralekkie, karbonowe koła Fulcrum Speed 25 kosztują od 2186 euro, z bębenkami Shimano HG11, SRAM XDR lub Campy N3W .

Info: fulcrumwheels.com

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski
Zdjęcia: Mirror Media X Rupert Fowler x Road Bike Connection Spring 2022
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x