Fuji Gran Fondo – nowe szosówki klasy endurance

Kategorie:

Sercem nowego Fuji Gran Fondo jest karbonowa rama, w której typowe włókna węglowe o wysokim module uzupełniono poliuretanowymi włóknami w miejscach, w których przyniosą najwięcej korzyści. Chodzi o zredukowanie niechcianych wibracji i tzw. szumu, pochodzącego z twardej nawierzchni, które niechybnie prowadzą do szybszego zmęczenia jadącego i w efekcie obniżenia wydajności. Widzieliśmy już podobne zabiegi w historii, ale najciekawsze są tutaj liczby – według Fuji wibracje udało się zredukować o 24,6%, czyli praktycznie o jedną czwartą (w porównaniu do ramy bez włókien PU). Całą technologię ochrzczono VRTech, od Vibration Reduction Technology. Włókna Vrtech znajdują się w widelcu oraz w gónych i dolnych widełkach tylnego trójkąta ramy. Dodatkowo górne widełki wygięto w kształt mocno spłaszczonej litery S z zagłębieniem w kierunku rury podsiodłowej, po to, aby jeszcze skuteczniej tłumić niechciane drgania. Mikroamortyzacja będzie tu właściwym słowem.

Jak na szosę klasy endurance przystało, również geometria sprzyja długim posiedzeniom w siodle. Wysoka główka, dłuższy tylny trójkąt i wynikający z tego wydłużony rozstaw osi ma sprawiać, że prowadzenie rower będzie łagodne, przewidywalne, a wyprostowana sylwetka za kierownicą oznacza mniejsze obciążenie dla kręgosłupa. Strefę komfortu podnoszą ostatecznie opony 700x28c, które możemy zastąpić oponami o szerokości do 30 mm.

W Gran Fondo znajdziemy także hamulce tarczowe, mocowane poprzez interfejs Flat Mount oraz osie 12 mm dla obu kół. W razie potrzeby tylne haki mogą być łatwo zaadoptowane do tradycyjnych kół z szybkozamykaczami. Wszystkie przewody posiadają wewnętrzne prowadzenie w ramie, dodatkowo istnieje możliwość przykręcenia błotników, co w rowerze tej klasy jest cechą oczekiwaną.

Seria Gran Fondo obejmie w sumie pięć modeli, różniących się osprzętem i komponentami, zbudowanych w oparciu o grupy od Shimano Dura-Ace (model 1.1) do 105 (model 2.5). W niedalekiej przyszłości ma być dostępny również model z osprzętem Sram eTap i dwa modele z prostymi kierownicami.

Nowa seria Gran Fondo zadebiutuje w kwietniu 2016 roku.  

 

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński, l.kopaczynski@magazynbike.pl
Zdjęcia: Fuji

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x