Ergon Allroad czyli sztyca VCLS, owijki i podkładki ergonomiczne nie tylko do graveli

Kategorie:

Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.
spot_img

Ergonomiczna kolekcja Allroad ma zapewniać nowy poziom komfortu dla kolarzy jeżdżących po mieszanych nawierzchniach, szutrowych i szosowych, dotyczy zarówno siodełka, jak i kierownicy. Poza siodełkami Core, Ergon Allroad oferuje nowe wijki na kierownicę, dostosowane do różnych dyscyplin, wkładki tłumiące drgania, nakładki na kierownicę i odświeżoną wersję wspornika siodła VCLS.

Kolekcja Allroad oficjalnie została zaprezentowana jesienią zeszłego roku, wraz z amortyzującą piankową „kanapką” siodła SR Allroad Core. Ale Ergon jest w stanie dostarczyć komfortu nie tylko za pomocą siodła

Wielu kolarzy kojarzy Ergona z ergonomicznie ukształtowanymi chwytami do rowerów górskich, ale firma twierdzi, że jest w stanie zapewnić równie wysoki komfort jeżdżącym z barankiem, dzięki owijkom o zmiennej grubości, podkładkom pod owijki i podkładkom pod aerobary.

Owijki Ergon BT i zestawy wkładek Orthocell

Seria Ergon BT, dostosowana do potrzeb wszystkich użytkowników rowerów z kierownicą typu baranek, oferuje trzy opcje dopasowane dla dyscyplin: szosa, all-road (bez względu co to znaczy) i gravel. Każdy zestaw owijki z pianki EVA ma swoją własną grubość i antypoślizgową fakturę, dzięki czemu tłumi drgania i zapewnia kontrolę odpowiednią dla każdego rodzaju jazdy z barankiem.

Najcieńsza taśma BT Road ma grubości 2 mm w cenie 33 €, i ma delikatne wykończenie zapewniające bardziej bezpośrednie wyczucie drogi. Taśma BT Allroad o średniej grubości 2,5 mm za 38 EUR, o średniej fakturze, ma zapewniać kontrolę w każdym terenie. Następnie w kolekcji dostępna jest bardzo gruba taśma BT Gravel o grubości 3,5 mm za 40 €, o najbardziej przyczepnym wzorze.

Ergon oferuje również 3-stopniowy wzór na każdej z owijce, aby pomóc rowerzystom podczas instalacji i określić, jak dużo zakładek chcą mieć, aby uzyskać cieńszą lub grubszą owijkę na każdej z nich – lub aby zróżnicować grubość na różnych częściach kierownicy. Owijki Road i Allroad mają standardową długość 210 cm, podczas gdy Gravel ma długość 230 cm, aby uzyskać więcej zakładek lub pokryć szersze kierownice.

Każdą taśmę można również owijać zaczynając od jednego z końców wstępnie nawiniętej taśmy, aby uzyskać większą lub mniejszą przyczepność. Każda z taśm jest dostępna w kilku kolorach, z których jaśniejsze są przeznaczone do jazdy po szosie, a bardziej stonowane do jazdy po żwirze.

Ergon Orthocell Pad Kit

Zestaw wkładek BT Orthocell Pad Kit za 30 euro to 4-częściowy zestaw poprawiający tłumienie w dolnym i w górnych chwycie każdego roweru z kierownicą typu baranek. Lekki zestaw pianek ortopedycznych o wadze 30 g został wyprodukowany w Niemczech i jest wyposażony w szczeliny umożliwiające łatwy montaż i dostosowanie do kształtu kierownicy aerodynamicznej lub szosowej.

Zestawy wkładek CRT Arm Pad w cenie 40 euro oferują bardziej komfortowy, bezpośredni zamiennik wkładek do podstaw Profile Design Ergo (grubość 10 mm) i Race (6 mm). Ponownie wykorzystując piankę Orthocell, Ergon obiecuje lepsze rozłożenie nacisku i możliwości dłuższego utrzymania aerodynamicznej pozycji przy większych prędkościach.

Wspornik siodła CF Allroad Pro Carbon

Jednym z najbardziej znanych produktów Ergona, zapewniających komfort, jest wspornik siodła z włókna węglowego VCLS – często przypisuje się go firmie Canyon, która współpracowała przy jego rozwoju, ale od tego czasu montuje się go w wielu rowerach, nie tylko tej marki. Wspornik siodła CF Allroad Pro Carbon marki Ergon dodaje wersje z zerowym i 25-milimetrowym offsetem o średnicy 27,2 mm za 250 €, aby zapewnić większy komfort w rowerach all-road i gravel.

Sztyca pochłania drgania dzięki niezależnemu uginaniu się każdego pióra, a konstrukcja zacisku główki oznacza, że siodełko nie przechyla się przy dużych wybojach.

Lekka, bezobsługowa karbonowa sztyca waży zaledwie 220 g. Ergon oferuje także jarzmo „flip head” za 30 €, które umożliwia stosowanie sztycy z karbonowymi prętami 7×9 mm.

Info: ergonbike.com

0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Czytaj dalej

Podobne artykułu

0
Would love your thoughts, please comment.x