Cervelo Áspero do zasuwania w terenie

Kategorie:

Podczas gdy seria C sprowadza się do rozszerzenia możliwość klasycznych rowerów szosowych, umożliwiając montaż opon o szerokości do 32 mm, jak do tej pory Cervelo brakowało prawdziwego gravela. Takiego, w którym można było by założyć naprawdę grube opony. Stąd i potrzeba pojawienia się nowego modeli i najnowsze uzupełnienie kolekcji, czyli Áspero. Tyle, że jak na Cervelo, także i ta szutrówka ma być nietypowa, bo przeznaczona do przeganiania w terenie czterech liter, a nie bagażu.

 

 

Cervelo Áspero

 

 

Cervelo Áspero

 

Filozofia

Co to oznacza konkretnie? Rower przewidziano po to, by jeździć szybko – jak przystało na Cervelo ma mieć możliwości bicia rekordów prędkości w każdym terenie. Niekoniecznie ma być za to maszyna do bikepackingu, czyli turystyki, nie ma więc mowy o maksymalnej uniwersalności. Oznacza to w przełożeniu na rozwiązania techniczne, że podczas gdy opony są szersze niż w innych Cervelo, nadal maksymalne rozmiary wynoszą odpowiednio 700 x 42 albo 650b x 49 mm. Za każdym razem zostaje ok. 4 mm miejsca. Rowery seryjne od razu wyposażone są w opony 700c x 40 mm Donnely X’Plor MSO. 

 

 

Ciekawosta – po to, by umożliwić właściwie prowadzenie roweru z obydwoma rozmiarami kół, w widelcu znajdziemy wstawkę, która może być ustawiona w dwóch pozycjach i nazywa się „Trail Mixer”. W ten sposób ustawia się odpowiedni trail widelca.

 

Rama jest kompatybilna z napędami z jedną i z dwoma zębatkami z przodu, hamulce tarczowe zgodne są ze standardem flat mount, widelec ma oczywiście stożkową rurę sterową 1-1/8 cala do 1-1/2 cala, a środek suportu to typowe dla Cervelo BBright. Osie to także standard – z przodu i z tyłu mają po 12 mm. Jak przystało na rower przystosowany do szybkiej jazdy, standardowo przewidziano opcję montażu dwóch koszyków na bidon wewnątrz ramy. Teoretycznie istnieją też jednak dodatkowe otwory pod ramą na trzeci.

 

 

Poniżej możecie zobaczyć wszystkie trzy wersje kolorystyczne.

 

Info: cervelo.com

 Cervelo Áspero

 

Cervelo Áspero

 

Wersje i kolorystyka

Dostępne będą cztery wersje kompletnych rowerów, podstawowy model wyposażony jest w Apexa 1 Disc i kosztuje 2800 USD. Ultegra RX Disc to już 4000 USD, podobnie jak GRX Disc, najwyższa wersja wyposażona jest w Force Etap AXS 1 Disc i kosztuje 6000 USD. Sam set z ramą to 2500 USD.

 

Cervelo Áspero

 

Cervelo Áspero

 

Cervelo Áspero

 

Cervelo Áspero

 

Cervelo Áspero

 

Cervelo Áspero

 

 

 

 

 

 

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski
Zdjęcia: Cervelo
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x