Home Testy Części CENTRUM TESTOWE: FULCRUM RAPID RED 3

CENTRUM TESTOWE: FULCRUM RAPID RED 3

0
560

Koła Fulcrum Rapid Red 3 mają aluminiową obręcz o szerokości dostosowanej do jazdy po szutrze, wykorzystują technologię szprych Fulcrum z serii E‑bike i są zbudowane w oparciu o zaplot szprych Two‑to‑One na sprawdzonych piastach z regulowanym łożyskiem. Wszystko to razem tworzy wytrzymały i niemal bezgłośny zestaw dla fanów graveli. Sprawdziliśmy wersję w rozmiarze 650b. Wewnętrzna szerokość obręczy wynosi 24 mm (23 mm między hakami obręczy) i jest zgodna z jej wysokością. Obręcz jest obrobiona maszynowo między szprychami, aby zredukować wagę bez osłabiania wytrzymałości, również wyważona względem wentyla, co zapewnia perfekcyjny obrót.

FULCRUM RAPID RED 3

RĘCZNA ROBOTA

Technologia specjalnej obróbki otworów Fulcruma zadebiutowała w kołach do rowerów elektrycznych i wykorzystuje zaokrąglone brzegi, aby zapewnić optymalne ułożenie prostych szprych. W kole zastosowano również wzór rozmieszczenia szprych w stosunku dwa do jednego, dzięki czemu po stronie napędowej znajduje się ich dwa razy więcej. Wszystkie koła Fulcrum są ręcznie montowane z wykorzystaniem piast Monoblock z prostymi szprychami i nie mieliśmy żadnych problemów z ich wytrzymałością. Szerokość daje duże wsparcie oponom do 45 mm (50 mm nie sprawiło żadnego problemu), a ponieważ jest to konstrukcja hakowa, żadna z najlepszych opon szutrowych nie jest poza zasięgiem. Koła są standardowo wyposażone w zawory bezdętkowe, nie było problemów z ich uszczelnieniem.

FULCRUM RAPID RED 3

W piastach zastosowano tradycyjne łożyska z nakrętką zabezpieczającą, zaciskaną kluczem imbusowym, co ułatwia regulację „zrób to sam” i znacznie wydłuża ich żywotność, jeśli wiesz, co robisz. Przednia piasta może być przystosowana do osi 15 mm, jeśli używasz starszych kół lub amortyzowanego widelca. Piasta została wzmocniona stalowym żebrem, aby zapobiec wbijaniu się w nią kaset z oddzielnymi zębatkami, a wewnętrzne elementy obracają się niemal bezgłośnie, co pozwala na bezszelestną jazdę. Dostępne są wszystkie formaty piast, w tym najnowszy Campagnolo N3W kompatybilny z 13 biegami.

PODSUMOWANIE

Chociaż są ciężkie, jak na koła w tej cenie, i nie mają żadnych zalet aerodynamicznych, wyważona konstrukcja i szerokość obręczy zwiększająca objętość sprawiają, że łatwo się toczą, gdy nabiorą prędkości. Świetnie radzą sobie również z niskimi ciśnieniami w oponach. Czarne anodyzowane wykończenie jest trwałe, a czarne logo odblaskowe, co zapewnia dodatkową widoczność w ruchu ulicznym.

PLUSY: szerokość obręczy, łatwy serwis piast, stabilna konstrukcja
MINUSY: wysoka masa

Waga: 1640 g (z taśmami i wentylami)
Cena: 2880 zł

Info: fulcrumwheels.com

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »