CENTRUM TESTOWE: BONTRAGER AEOLUS RSL 37

Aeolus RSL 37 to ukoronowanie kolekcji kół Bontragera i jako takie mają stanowić idealne połączenie lekkości i dobrych własności aerodynamicznych. Potwierdzamy, po trzech miesiącach jazdy i ponad 1000 kilometrach w różnych warunkach, że to połączenie działa, ale ma swoją cenę. Leciutkie koła o wadze 1370 gramów (bez opaski i wentyla) kosztują ponad 10 000 złotych. 

LEKKOŚĆ NA KAŻDE WARUNKI

Leciutkie koła o wadze 1370 gramów (bez opaski i wentyla) kosztują ponad 10 000 złotych. Zestaw trafił do nas wraz z nową Emondą SLR 9 i jeździł w bardzo różnych warunkach, od gór po szosowe ustawki, jak i długodystansowe wycieczki. Docenić wypada bardzo dobre wykonanie z użyciem komponentów opartych na DT Swiss, 24 szprychy AeroLlite w każdym kole i sprzęgło z kołami zębatymi Rachet EXP oraz piasty oparte na modelu 240. Nic więc dziwnego, że tył ma charakterystyczny dźwięk piast DT i zasprzęgla błyskawicznie.

Bontrager RSL 37

Kupując koła w zestawie, dostajemy taśmy klasyczne, jak i do opon tubeless oraz odpowiednie wentyle, ponieważ Aeolus RSL 37 pracuje z obydwoma systemami. Dostajemy też wieczystą gwarancję na koła dla pierwszego właściciela (piasty DT Swiss znane są z tego, że łatwo zmieniać poszczególne elementy w razie zmiany standardów). Nie ma też limitu wagi użytkownika. Nazwa pochodzi od wysokości kół, mierzą 37 mm. Trek podaje, że koła są w stanie konkurować z najlepszymi w swojej klasie w konkurencji oporów aerodynamicznych, takimi jak ZIPP 303 NSW, co trudno potwierdzić bez własnego tunelu aerodynamicznego (ale co sprawdzimy w kolejnym teście porównawczym).

PODSUMOWANIE

Faktem jest, dobrana wysokość sprawia, że koła są mało podatne na podmuchy boczne i przewidywalnie zachowują się praktycznie w każdych warunkach. Niską wagę docenia się podczas przyspieszeń i na podjazdach. Zadbano też o eleganckie i trwałe wykończenie, odpowiednie do ceny. Na koniec testu koła nadal były lśniące jak nowe, i dodatkowo proste, nie wymagały centrowania. A polskie drogi nie słyną z wyjątkowej jakości.

Waga: 1370 g
Cena: 4749/5749 zł (przód/tył)
Info: trekbikes.com

PLUSY: lekkie i aerodynamiczne jednocześnie, szybkie w każdych okolicznościach

MINUSY: Wysoka cena

Dowiedz się więcej na: trekbikes.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

Szybkie i szerokie: test kół karbonowych

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »