CANYON WPROWADZA NOWE, TAŃSZE ENDURACE CF I AL

Kategorie:

Seria Endurace firmy Canyon od stanowi popularną propozycję w segmencie rowerów szosowych do jazdy długodystansowej. I choć wersje Endurace CF SL i CF SLX z wyższej półki pozostają na razie niezmienione, Canyon ogłosił wprowadzenie do sprzedaży bardziej przystępnych cenowo wersji CF (włókno węglowe) oraz aktualizację gamy AL (aluminium). Jest to pierwsza duża aktualizacja gamy Endurace od 2016 roku.

Canyon Endurace 2022 CF 7

Wraz ze wzrostem popularności jazdy po szutrze, kategoria szosowych rowerów długodystanowych, czy też maratonowych jak się je nazywa, szybko stała się odpowiedzią dla tych, którzy szukają wygodnego roweru szosowego, który ma również prześwit na opony i przełożenie pozwalające na komfortową jazdę także po szutrze. A nowe rowery Endurace CF i AL doskonale pasują do tego gatunku rowerów typu „do wszystkiego”.

Nowe i stare cechy

Prawdopodobnie najbardziej zauważalnym elementem rowerów road+/all road (czy jak je jeszcze nazaiwmy) jest 35 mm prześwit na opony w modelach CF i AL (wzrost z 33 mm). Podobnie jak w przypadku roweru wyścigowego Canyon Aeroad, niemiecka firma zastosowała nieco niekonwencjonalne podejście polegające na wyposażeniu wielu modeli w opony Schwalbe One o szerokości 30 mm z przodu i 32 mm z tyłu. Koncepcja polega na tym, że węższa opona przednia jest bardziej aerodynamiczna i lżejsza, podczas gdy szersza opona tylna zapewnia dodatkowy komfort i trakcję.

Skoro Endurace radzi sobie teraz w terenie, to gdzie jest jego miejsce wśród rowerów szutrowych? Cóż, Canyon przygotował mały, zabawny wykres, aby odpowiedzieć na to pytanie – widzicie go powyżej. I pomimo tego, co pokazuje grafika, Endurace może być używany także na zjazdach i podjazdach.

Canyon zwiększył średnicę rury sterowej widelca do prostego rozmiaru 1 1/4″. Firma twierdzi, że większa średnica oferuje większą sztywność sterów. Na szczęście ten większy rozmiar stał się znacznie szerzej wspierany przez opcje wsporników na rynku wtórnym. Bezproblemowa, gwintowana mufa suportu, którą można było znaleźć w poprzednich Endurance AL, zostały „ulepszone” do BB86 press-fit, tak jak to było już stosowane w wersjach karbonowych. Canyon twierdzi, że „szczególną uwagę przywiązuje się do tolerancji w procesie produkcji i rygorystycznej kontroli jakości, aby zapewnić długotrwałe, pozbawione skrzypienia, płynne działanie”. Mimo wszystko wydaje się to posunięciem nietypowym, biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie rynku na powrót do gwintowanych muf.

Nowe ramy posiadają również mocowania na małą torbę na górną rurę. Najwyraźniej przemysł rowerowy uznał, że nie da się bez nich jeździć po drogach. Są też mocowania na błotniki.

Nowa rama Endurance CF zachowuje wgłębioną konstrukcję zacisku podsiodłowego Canyona, która ma na celu zapewnienie większego komfortu siedzenia poprzez efektywne wydłużenie długości zgięcia sztycy. Wszystkie rowery z wyjątkiem najtańszych Endurance CF i AL będą teraz wyposażone w elastyczną i dającą komfort sztycę podsiodłową z włókna węglowego VCLS o średnicy 27,2 mm.

Geometria i dostępne rozmiary Canyon Endurace 2022

Nowe Endurace CF i AL zyskały zmienioną i wspólną geometrię. Reach i Stack są bardziej zrelaksowane w porównaniu z tym, co oferuje bardziej agresywnie ustawiony (przynajmniej jak na rower wytrzymałościowy) Endurace CF SLX. Rezultatem powinna być pozycja, która jest nieco bardziej wyprostowana i ogólnie bardziej przyjazna dla większości populacji.

Zakres rozmiarów Canyona jest hojniejszy niż u większości i zarówno CF, jak i AL będą oferowane w ośmiu rozmiarach ramy do wyboru. Co ciekawe, podobnie jak w przypadku Specializeda i Treka, Canyon zrezygnował z serii WMN przeznaczonej dla kobiet. Zamiast tego firma zamierza zaoferować jedną, niespecyficzną dla płci gamę rowerów w różnych kolorach i o różnych specyfikacjach, które prawdopodobnie spełniają ten sam cel.

Wszystkie rowery są wyposażone w neutralne dla płci siodełko Selle Italia Model X lub Fizik Argo Temp R5, a wszystkie komponenty są dopasowane proporcjonalnie do rozmiaru ramy. Podobnie jak w poprzednich ofertach WMN, dwa najmniejsze rozmiary nowych rowerów będą nadal jeździć na mniejszych kołach 650B.

Canyon Endurace 2022 AL 6

Ceny i modele

Obecnie Canyon ogłosił dwie wersje nowego Endurace AL Disc i cztery wersje Endurace CF Disc. Nie wszystkie modele są dostępne na wszystkich światowych rynkach, ceny znajdziecie poniżej.

Info: canyon.com

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski
Zdjęcia: Canyon/Tino Pohlmann
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x