CANYON GRIZL AL CZYLI GRAVEL JAKIEGO POTRZEBUJESZ

Kategorie:

W maju 2021 roku Canyon wypuścił Grizl CF – w połowie rower szutrowy, w połowie szwajcarski scyzoryk do wszystkiego po trochu. Obecnie niemiecka marka, zajmująca się sprzedażą bezpośrednią, uzupełnia rodzinę Grizl o nowego Grizla AL, rower o tych samych cechach konstrukcyjnych, które uczyniły Grizl CF hitem, opakowane w przystępny, funkcjonalny, wszechstronny aluminiowy „pakiet”.

Jeśli niedawna rewolucja na szutrze czegoś nas nauczyła, to tego, że nigdy nie było większego apetytu na solidne, funkcjonalne rowery, które potrafią wszystko. Dokładnie w tym miejscu pojawia się Grizl AL. Najnowszy członek rodziny Grizl, należący do gamy aluminiowych graveli Canyona, obok bardziej wyczynowego Graila AL, może się pochwalić szeroką gamą unikalnych cech, które czynią z niego prawdziwie wszechstronny model do całorocznej jazdy, weekendowych ucieczek, lekkiej turystyki i wszystkiego co pomiędzy.

Zacznijmy od tego, co najważniejsze. Aby jazda z pełnym obciążeniem była jeszcze przyjemniejsza, Grizl AL ma mnóstwo miejsca na opony – wystarczająco dużo, aby zmieściły się w nim gumy o dużej objętości do 50 mm. Wszystkie rowery są fabrycznie wyposażone w nowoczesne koła i opony 45 mm, które można łatwo zmienić na bezdętkowe. Poza praktycznością i przystępną ceną, aluminiowa rama zapewnia również wiele praktycznych cech, z tą samą wyważoną geometrią Gravel Pro, co w innych rowerach z rodziny Grail i Grizl.

Jeśli chodzi o możliwości przewozowe, Grizl AL ma wszystko pod kontrolą. Po pierwsze, to jedyny rower Canyona z kierownicą typu baranek kompatybilny z sakwami, tym samym przewożenie ciężkich ładunków nigdy nie było łatwiejsze – wystarczy zamontować tylny bagażnik i napełnić torby. Ogromna liczba dodatkowych punktów montażowych na całej powierzchni sprawia, że Grizl jest idealny zarówno na krótkie, jak i długie wyprawy bikepackingowe: dzięki możliwości przykręcenia większej ilości koszykow na bidony, dodatkowych toreb i specjalnie zaprojektowanych pełnych błotników, Grizl posiada wszystkie mocowania potrzebne na każdą wyprawę. A na bardziej „szorstkie” przygody, dostępne są dodatkowe opcje widelca z zawieszeniem: rowerzyści mogą dokonać wyboru pomiędzy karbonowym widelcem Grizl z dodatkowymi mocowaniami, a dodatkowym komfortem i kontrolą zawieszenia RockShox. Wreszcie, jeśli chodzi o rozmiary, Grizl AL obejmuje teraz bardziej zróżnicowany wzrost kolarzy niż kiedykolwiek wcześniej, z dodatkowym rowerem w rozmiarze 3XS na mniejszym końcu spektrum.

Grizl 6
Grizl 6
Grizl 6 WMN
Grizl 7
Grizl 7
Grizl 7 Suspension
Grizl 7 Suspension WMN
Grizl 7 WMN

Gama Grizl AL zaczyna się od modelu Grizl 6 za 1499 €, wyposażonego w przerzutkę Shimano GRX 400, koła DT Swiss Gravel LN i sztycę podsiodłową SP0057 zaprojektowaną przez Canyona. Flagowym modelem jest Grizl 7 Suspension za 1 999 EUR, wyposażony w przerzutkę i hamulce Shimano GRX 600 i 810 oraz widelec RockShox Rudy XPLR o skoku 30 mm. Ceny odpowiednio w Polsce to:

ModelPLN
GRIZL 6 WMN6 999 
GRIZL 7 Suspension WMN9 499 
GRIZL 66 999 
GRIZL 78 499 
GRIZL 7 Suspension9 499 

Pełna gama Grizl AL będzie dostępna do zamówienia w czwartek 21 października 2021 r. na stronie canyon.com.

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu:
Zdjęcia:
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x