Canyon Aeroad CF SLX 9.0 SL – Prezentacja

Topowy Aeroad wygrał wybitnymi osiągami w praktycznie każdej z sześciu ocenianych kategorii. Nie pokazał słabej strony, urzekł za to niesamowitym komfortem jazdy, co docenili nasi koledzy z niemieckiej redakcji. Prezentowany tutaj wariant Aeroad CF SLX 9.0 SL to nadal rower marzeń, zbudowany na świetnej ramie, posiadający wiele oryginalnych rozwiązań, jak chociażby regulowany offset widelca. Kosztuje 27.199 zł, co czyni go tańszym od 9.0 LTD o całe 12 tys. złotych. 


Za niecałe 30 tys. złotych kupujemy 6,9 kilograma rasowego roweru szosowego roweru. Matowa czerń maskuje jego charakter, przypomina trochę konstrukcje lotnicze typu stealth. Bardziej F-117, niż B-2…



A wszystko po to, żeby było bardziej aerodynamicznie. Profil rury podsiodłowej ma kształt zamykający tylne koło w ciszy aerodynamicznej, niwelując zawirowania powietrza, a tym samym obniżając opór czołowy i podnosząc prędkość jazdy. Redaktor Naczelny już określił Canyona jako „za szybki”!



Pro Geometry, symbol UCI… Tak, ten rower nadaje się do ścigania!


Monolityczny zestaw sterowniczy – kierownica i wspornik to jedność. Według producenta „oszczędza 5,5 Wata w porównaniu do standardowych zestawów”. Od góry wygląda grzecznie, a od spodu…



… miejsce na złączkę Di2 i porty do wprowadzenia przewodów w konstrukcję kierownicy.



Do korb Dura-Ace dokręciliśmy „pedały mocy” Garmina. Z nimi trening przenosi się na wyższy poziom. To zarazem jeden z najlepszych i najdokładniejszych sposobów pomiaru mocy. 



Elektryczny Dura-Ace Di2 pasuje do Aeroada jak ulał. 



Tak piękne, że zasługują na (co najmniej) dwa ujęcia – manetki Dura-Ace wykończone w „ciemne lustro” urzekają niczym drogocenna biżuteria!



Klasyczne hamulce pozwalają oszczędzić nieco wagi. Tylne szczęki jeszcze się chowają w cieniu tylnych widełek, ale przednie biorą początkowy pęd powietrza na klatę. 



Koła Mavic Cosmic Pro Carbon Exalith WTS są domem dla opon Yksion Pro. To cały system Mavica, w którym każdy element powstawał z uwzględnieniem drugiego. Obręcze wymagają dedykowanych klocków hamulcówych.



Ten srebrny element w hakach można przekładać przed lub za oś koła, zmieniając tym samym offset widelca, rozstaw osi kół i tym samym prowadzenie. Prosta skala pokazuje, czy rower będzie zwrotny czy stabilny. 



Tron władcy szybkości – siodło fi’zi:k Arione.


Cena: 27.199 zł, waga: 6,9 kg. Mniej więcej na tym pułapie kończą się marzenia połowy kolarzy szosowych. Wnioski z testu opublikujemy na łamach magazynu BIKE! 

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński, l.kopaczynski@magazynbike.pl

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »