/

CADEX AR „jednoczęściowa” kierownica do gravela o masie 195 g

2 minut czytania

CADEX, marka należąca do Gianta, wchodzi w gravele. Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z tematem, przypominamy, że CADEX zaprezentował najpierw super lekką jednoczęściową kierownicę szosową z włókna węglowego. Jednoczęściowy proces formowania – bez łączenia wielu części- nadaje kierownicy niesamowitą wagę 160 gramów i doskonałą wytrzymałość (jak zapewnia wfirma) w porównaniu z tradycyjnymi trzyczęściowymi, łączonymi kierownicami. Nowy model CADEX AR wykorzystują wszystkie rozwiązania techniczne kierownicy CADEX RACE i przekształcają je w szutrowy, uniwersalny pakiet.

Kierownica do graveli CADEX AR

Nowe kierownice CADEX AR mają odświeżająco „normalne” wygięcie i profil. CADEX nie podąża za trendem mega wypukłych, ściętych i szerokich na 50 mm modeli „do wszystkiego”. AR wygląda bardziej jak klasyczny model, kładąc nacisk na lepszą kontrolę i łagodząc napięcie w dolnej części pleców. Wymiary są takie, jakich można by się spodziewać po kierownicy gravelowej: krótki zasięg 70 mm i niewielkie opadanie 115 mm (dla porównania wymiary CADEX RACE to odpowiednio 72 mm/125 mm).

AR ma subtelne, wynoszące 3° odchylenie do tyłu, które daje dodatkowe wyprostowanie w górnym chwycie, w połączeniu z flarą 8°, które jest wystarczające do dodatkowej kontroli podczas zjazdów. Kształt kierownicy obejmuje również wydłużone o 40 mm jej końcówek (CADEX nazywa to „przedłużonymi ogonami”).

W kierownicy CADEX AR zastosowano tę samą technikę „precyzyjnego układania włókna węglowego”, którą można znaleźć w linii kół CADEX, a także unikalną jednoczęściową konstrukcję „no bond mold”, która zadebiutowała w kierownicy szosowej CADEX RACE.

Co to jest „jednoczęściowa” kierownica?

W skrócie, większość kierownic karbonowych składa się z trzech części: górnej i dolnej, po każdej ze stron. Fabryka łączy je ze sobą i wygładza materiał do określonej tolerancji. Resztki materiału łączącego wokół wewnętrznych połączeń (liczy się każdy gram) mogą dodać wagi do kierownicy, a jeśli nie są wykonane prawidłowo, mogą powodować elastyczność.

Główne cechy kierownicy CADEX AR

8° flara i 3° wygięcia na zewnątrz
Przedłużone o 40 mm końcówki
Krótki zasięg i niewielki spadek
Konstrukcja jednoczęściowa
Kompatybilna z Di2
Kompatybilne z łącznikiem Shimano Di2 na końcu kierownicy (EW-RS 910)

Specyfikacja CADEX AR

Średnica zacisku: 31,8 mm
Szerokości: 400 mm | 420 mm | 440 mm | 460 mm
Szerokość od końca do końca: 460 mm | 480 mm | 500 mm | 520 mm
Flara: 8 stopni | wygięcie na zewnątrz: 3 stopnie | wygięcie do tyłu: 3 stopnie
Spadek: 115 mm | Zasięg: 70mm
Waga: 185g (400 mm) | 190 g (420 mm) | 195 g (440 mm) | 200g (460 mm)
Cena: 1599 zł

Info: cadex-cycling.com/pl

Redaktor naczelny Magazynu BIKE.
Dla ETNH dzieli się ogromnym doświadczeniem w branży pisząc o gravelach.

Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzednia hstoria

Specialized odpala sprzedaż bezpośrednią online!

Następna historia

Masz obsesję na punkcie kolarstwa? Może…

Ostatnie autora

Test NS Bikes Rag+ 3

Aż nie chce się wierzyć, że pierwszą wersję Raga+ od NS Bikes testowałem w 2018 roku!…

Test KTM X-Strada Master

Tradycja tradycją, ale kierunek musi się zgadzać, a w przypadku serii X-Strada KTM jest to sport! Jak…

Test Polygon Tambora G8X

Polygon Tambora to pierwszy karbonowy gravel indonezyjskiej marki, a my mieliśmy przyjemność go sprawdzić. Za sprawą…

0
Would love your thoughts, please comment.x