AbsoluteBlack HollowCage na nowo wymyśla wózek tylnej przerzutki

Kategorie:

Każdy firma próbuje przyspieszyć działanie przerzutek za pomocą większych zębatek i łożysk ceramicznych, ale nowy wózek HOLLOWCage firmy absoluteBLACK może być prawdziwą rewolucją. Nazwa całkiem dobrze to podsumowuje, bo konwencjonalny wózek i kółka zostają zastąpione lekką konstrukcją z wydrążonego włókna węglowego z olbrzymim kółkiem z karbonu o niskim tarciu, który obraca się na łożyskach ceramicznych i ma być cichy jak nigdy przedtem

absoluteBLACK HOLLOWcage czyli połączenie karbonu i ceramiki

Od narodzin nowoczesnej przerzutki, dwupłytkowy wózek z dwoma obracającymi się kółkami utrzymującymi napięcie łańcucha pozostał praktycznie niezmieniony. Łożyska ceramiczne sprawiły, że przerzutki zaczęły się szybciej obracać, a wiele systemów kółek o powiększonych rozmiarach zmniejszyło ogólne tarcie w przerzutkach. Absolute Black obiecuje poprawę wydajności następnej generacji dzięki ich nowemu węglowo-ceramicznemu systemowi HollowCage. Jednostronny wózek przerzutki ma zapewniać szybszą zmianę biegów, cichą pracę i lepszą aerodynamikę. Do tego mamy dostać najbardziej płynnie obracające się łożyska ceramiczne o niskim tarciu na rynku.

Absolute Black zapewnia o „super cichej” pracy, zmianie przełożeń „tak dobrej jak” standardowe Dura-Ace, ulepszonej aerodynamice i „większej oszczędności watów” niż jakakolwiek inny dostępny wózek

Szczegóły techniczne

Oczywiście wszystko jest nowe, więc przyjrzyjmy się szczegółom, które sprawiają, że to ma działać. Sama klatka „mono plate” wykonana jest z materiału nazwanego karbonowym polimerem, co brzmi jak kompozyt wzmacniany włóknem węglowym. Ma również dołki na powierzchni a la Zipp dla poprawy aerodynamiki. Absolute Black twierdzi, że sekretem jest odrobina elastyczności w wózku, który pozwala na idealne umieszczenie górnego kółka, by uzyskać precyzyjną zmianę biegów, podczas gdy dolne kółko może być bardziej precyzyjnie skręcone, aby ustawić się w kierunku łańcucha w celu zmniejszenia tarcia.

Niestandardowe kółka są również wykonane z polimeru karbonowego, z bardziej konwencjonalnym, zamkniętym i sztywniejszym górnym kółkiem prowadzącym 12 z, obracającym się na ponadwymiarowym łożysku ceramicznym, ale wciąż mocowanym tylko z jednej strony. Otwarte dolne kółko ma 18 ząbków i jest ponownie wykonane z polimeru, tym razem obracając się pomiędzy dwoma niestandardowymi łożyskami ceramicznymi, utrzymywanymi w miejscu przez niestandardowy, skośnie ścięty pierścień blokujący.

Absolute Black twierdzi, że ich zgłoszony do opatentowania system „Silent Xring Pulley” zapewnia cichsze przyleganie łańcucha do wysokich zębów ich kółek, poprawiając i tak już cichszą pracę kompozytowych kółek. W porównaniu do standardowych kółek przerzutki Dura-Ace nowe kółka „redukują poziom hałasu o 12-14 dB”, co daje około 60% redukcji. Sekretem jest gumowy element Xring wewnątrz górnego kółka, który tłumi uderzenia łańcucha o zęby koła prowadzącego, co według firmy jest „pojedynczym największym czynnikiem przyczyniającym się do ogólnego hałasu układu napędowego”.

Wysokie zęby mają pozwalać również na mniejsze napięcie sprężyny niż jakikolwiek inny koszyk dostępny na rynku, bez uszczerbku dla precyzji zmiany biegów. Oznacza to niższe tarcie w układzie i większą oszczędność energii przy jednoczesnym zapewnieniu doskonałej zmiany przełożeń dzięki unikalnej kombinacji sztywności kółka i wysokich profili zębów.

Cena i dostępność absoluteBLACK HOLLOWcage


Nowa karbonowo-ceramiczna zabawka absoluteBLACK HOLLOWcage waży zaledwie 71 g i jest sprzedawana za niebotyczną cenę 600 Euro.. Oprócz standardowego matowego czarnego kompozytu kółek i koszyka, dostępna jest w pięciu różnych wykończeniach anodowanych – czarnym, złotym, czerwonym, tytanowym i tęczowym PVD

Nowy HollowCage jest obecnie kompatybilny z tylnymi przerzutkami Shimano Dura-Ace R9100/R9150 i Ultegra R8000/R8050 oraz kasetami do 32 z.

AbsoluteBlack.cc

INFORMACJE O AUTORZE:

Autor tekstu:
Zdjęcia:
Grzegorz Radziwonowski
Grzegorz Radziwonowski
Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

Czytaj dalej

Podobne artykułu

[dis2]
0
Would love your thoughts, please comment.x