20% szybsze Schwalbe G-One RS zaprezentowane oficjalnie!

jedna minuta czytania

Kilka tygodni temu umieszczaliśmy jeszcze nieoficjalne informacje, ale teraz wiadomo już (prawie) wszystko. Nowa szutrowa opona wyścigowa Schwalbe nazywa się G-One RS i ma być o wiele szybsza. Nowa opona, „zainspirowana połączeniem prędkości na szosie i przyczepności w przełajach”, ma bieżnik z wzorem niczym skóra rekina po środku, który zapewnia szybkie toczenie, oraz różnej wielkości skośne wypustki na bokach, które umożliwiają przewidywalne pokonywanie zakrętów.

Schwalbe twierdzi, że nowy semislick ma o 20% mniejsze opory toczenia w porównaniu z i tak już szybką G-One R, czyli ich najnowszą szutrową oponą wyścigową, która zadebiutowała zaledwie w zeszłym roku na Unbound w Emporia, Kansas. Z chęcią zweryfikujemy tę obietnicę.

Szczegóły techniczne

Sekret prędkości tkwi w nowym, kierunkowym bieżniku z wzorem niczym skóra rekina w środkowej części, który zapewnia szybkie toczenie, przy jednoczesnym zachowaniu wystarczającej liczby krawędzi dla przyczepności na różnych nawierzchniach. Większe skośne wypustki na bokach zapewniają przyczepność na zakrętach.

Ze względu na kierunkową orientację bieżnika możliwe jest odwrócenie tylnej opony na mokre lub bardziej sypkie warunki, w których potrzebna jest większa przyczepność. Jednak jak dotąd wszyscy zawodowi szutrowcy, których zdjęcia pojawiły się z tymi oponami, montowali je w kierunku do przodu, aby zminimalizować opory toczenia.

W nowej oponie zastosowano inspirowaną XC osnowę Super Race Soupless, podobnie jak w G-One R, który zapewnia sprężystą jazdę. Pod bieżnikiem Addix Race znajduje się lekka warstwa antyprzebiciowa V-Guard, zapewniający równowagę między lekkością a niezawodnością w warunkach wyścigu.

Ceny, warianty i dostępność Schwalbe G-One RS

Dobra wiadomość jest taka, że Schwalbe zapowiada, że nowa opona G-One RS będzie oferowana w trzech rozmiarach 35, 40 i 45 mm (to o jeden więcej niż R). Przy masie 410-505 g nowe opony mają być również wyraźnie lżejsze. Zła wiadomość jest taka, że trzeba będzie poczekać. Nowe, szybsze opony szutrowe G-One RS będą sprzedawane za równowartość 73 euro (ok. 335 zł), czyli to samo co R, ale będą dostępne dopiero w sierpniu 2022.

Info: schwalbe.com

Redaktor naczelny Magazynu BIKE.
Dla ETNH dzieli się ogromnym doświadczeniem w branży pisząc o gravelach.

Ciągle w siodle, bez względu na to, czy był to kiedyś rower XC, czy częściej gravel jak obecnie. Nie boi się zmian i nowych wyzwań.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzednia hstoria

Gravel Adventure presented by Eroe.cc 18 czerwca w Górach Izerskich

Następna historia

Knog PWR Sound i PWR Lantern

Ostatnie autora

Test NS Bikes Rag+ 3

Aż nie chce się wierzyć, że pierwszą wersję Raga+ od NS Bikes testowałem w 2018 roku!…

Test KTM X-Strada Master

Tradycja tradycją, ale kierunek musi się zgadzać, a w przypadku serii X-Strada KTM jest to sport! Jak…

Test Polygon Tambora G8X

Polygon Tambora to pierwszy karbonowy gravel indonezyjskiej marki, a my mieliśmy przyjemność go sprawdzić. Za sprawą…

0
Would love your thoughts, please comment.x